Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Mine kochin fra 2008 er blevet store  (Læst 5100 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Søs, Tisted

• Passiv bruger
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Mine kochin fra 2008 er blevet store
« Dato: 08 Maj , 2009, 21:22 »
Jeg købte jo rugeæg sidste år fra store kochin blandet i sorte, blå og hvide. Nu er de endelig blevet store og lægger en del æg. Den gamle hane er slagtet og knægten har nu overtaget jobbet.

Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline liski

• Passiv bruger
Sv: Mine kochin fra 2008 er blevet store
« Svar #1 Dato: 08 Maj , 2009, 23:15 »
Sikken et flot hold!  :D
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Maja dichmann

• Gæst
« Svar #2 Dato: 09 Maj , 2009, 08:09 »
Ihhh hvor er de flotte  *p Jeg glæder mig til mine æg kommer så jeg også kan få sådanne nogle søde buksetrolde  ;D

Mange venlige hilsner

Maja

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
« Svar #3 Dato: 09 Maj , 2009, 08:59 »
de er godt nok fine - især de mørke af dem  :)

Nu skriver du at den gamle hane er slagtet og knægten har overtaget?!?! Plejer man ikke at sige at en ung hane ikke kan 'føre' for ældre damer? Jeg har da hørt at hanen helst skal være den ældste mht at sætte sig i respekt og således  ???

Randi  ::)
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Susanne

• Gæst
« Svar #4 Dato: 09 Maj , 2009, 09:15 »
Hvor er de bare flotte! Sikke et syn!

Jeg har altså osse helt aktuelle planer om at lade en af mine kommende hanekyllinger (som i øvrigt klækkes i morgen) overtage hane-rollen. Ham, jeg har nu er gold og i det hele taget ikke meget bevendt. Jeg har måttet købe rugeæg - derfor får jeg kyllinger alligevel.

Men jeg er da i tvivl om det kan lade sig gøre. Så jeg er spændt på om nogen har erfaringer med det?

Altså at lade en helt ung hane blive stor og stærk og overtage fører-rollen. Også overfor de gamle høner.

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 09 Maj , 2009, 09:20 »
Der er absolut ingen problemer i at hanen er yngre end hønsene. Dem der har udtalt dette må være folk der ikke ved hvad de snakker om.
Når hanen  først er fuldt udvokset så skal han nok sætte evt. gamle høner på plads. Dog kan der være lidt slagsmål i den måneds tid hvor de gamle høner og unghanen er ca. lige stærke.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Søs, Tisted

• Passiv bruger
  • Søs, Tisted
    • Tisted
« Svar #6 Dato: 09 Maj , 2009, 10:01 »
Der gik nok ca 1 uges tid, hvor han måtte sætte enkelte af de gamle på plads, men nu fungerer det fuldstændig uden problemer.
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 09 Maj , 2009, 10:14 »
Liljesøe skriver faktisk i sin bog om hvordan en hanekylling, der skulle slagtes, midlertidig var hane i flokken indtil den lille hankyllinge voksede op. Han beskriver, hvordan denne ca. 5-6 måneders hane lige fik sat hønsene på plads, og så var der ro i flokken, hvilket havde været et problem inden.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 09 Maj , 2009, 13:09 »
Har også haft haner før der har sat de andre på plads. En hanekylling på 10 måneder satte gammle frk sur på plads. Hun var 4-5 år gammel :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Susanne

• Gæst
« Svar #9 Dato: 09 Maj , 2009, 13:58 »
Så er jeg helt rolig igen!

Glæder mig til at vælge den flotteste/stærkeste hanekylling ud til efteråret. Så passer det lige med at han er helt voksen næste forår/sommer.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 09 Maj , 2009, 15:07 »
Ja det passer lige med foråret :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.