Tak for denne fine tråd. Jeg er blevet klogere men har alligevel et dilemma. Står snart og skal gøre det af med 2 af mine smukke dværg Wyandotter, forsøger at beholde 2 haner der er vokset op sammen med 3 hunner. Jeg vil nu, efter at have læst tråden, overveje at følge dem helt til himlen.....tak for det tip. Det er jo netop mig de kender og er trygge ved, dog med hjælp fra en kollega som har tilbudt at hjælpe mig her på matriklen. Jeg har aldrig prøvet det før. Alternativt vil han tage dem hjem til sig, som de eneste fjerkræ og have dem gående i baghaven i en lille skov.... Se hvad der sker. Tager ræven dem, så gør den det. Men nu er jeg i tvivl. Skal jeg hellere tilbyde dem et måske sidste liv i en lille skov med hønsehus så længe det går inden ræven måske kommer forbi eller gøre det af med dem selv, så ved jeg hvordan de kommer af veje. I tænker nok jeg er lidt langt ude med disse overvejelser, men sådanne er jeg altså. Jeg er vegetar og kommer aldrig til at spise dem og har det generelt svært med at slå dyr ihjel der ikke fejler noget. Men er nået til fra en begravelse i haven til, at de gerne må ende i min kollegas gryder..... Ja, nok er jeg helt ny hønse mor, men jeg vokser altså hele tiden med opgaven og er også nået dertil, at jeg selv må lære aflivningens kunst at kende, med haner i haven og måske flere på vej en dag. Har brug for lidt input i fht. mine haners sidste dage....