Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ipcamera  (Læst 1210 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hp007

• Passiv bruger
  • Nybegynder
    • Loppefund, hønsehuset mm
Ipcamera
« Dato: 17 Oktober , 2015, 20:05 »
Hej

Vi har ip camera i vores sovesal i hønshuset - er der nogen der et sted som hvor man køre live camera igennem - har prøvet at rode med www.ipcamlive.com men det er temmelig dyrt - nogen der kender et sted hvor det er free?

Se vores hjemmeside: http://www.loppefund.info   -    under hønsehus

mvh Hanne og Henrik
Ny i høns. stor race 1 hane fra maj 2015 og 4 høner Maran sort/kobber den ene er købt privat som Maran sort/kobber fra april 2015 og de 3 høner fra juli 2015 købt af maran-avler. Vvores høns har 4 store redekasser + 1 stor skruk-rede, hvor der er vand og mad med udgang til overdækket sandbadning mm. Har tænkt os, at købe ægte Maran rugeæg, men ville lige prøve først om de kunne blive skruk. Har prøvet, at lægge æg i skruk-reden samt reden, hvor de plejer, at lægge æg - nu er der 10 æg ialt - 8 rigtige æg og 2 snydeæg - men mine høns de vil ikke være skruk. Dagligt har de hele haven ca. 2000 kvm - De går i redekasserne når de skal lægge æg - vi får mellem 3-4 æg hver dag - Vægt fra 61 - 103 gram - til aften går de ind i hønsegården. Vores høns flyver op på hegn der er 150 cm og flyver ned på den anden side. Vi ønskede os Maran høns af stor race, da de ikke er glade for, at flyve.

Kan I anbefale hvilke høns vi skal have - stor ren race - ej hybrid - ikke flyve - god slagte kylling.

Offline Gok

• Bruger
Sv: Ipcamera
« Svar #1 Dato: 17 Oktober , 2015, 20:20 »
Forstår ikke dit indlæg....
Det koster ikke noget at have et IP camera kørende.
Forklar dig venligst lidt bedre.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Ipcamera
« Svar #2 Dato: 18 Oktober , 2015, 08:06 »
Efter at have haft uventede "gæster" to gange, hvor sidste gang var indbrud i stuehuset (smadret stuevindue og hoveddør) ja, så er gården nu bla. blevet plastret ind med opvågnings kameraer, og for at kunne følge med på telefonen har jeg en app, som hedder SuperLivePro, måske det var en mulighed?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline hp007

• Passiv bruger
  • Nybegynder
« Svar #3 Dato: 18 Oktober , 2015, 16:04 »
Hej igen

Nej men hvis jeg vil have et direkte link f.eks som på www.ipcamlive.com det koster ca kr. 2.500 pr. år. det er dyrt. man kan godt som jeg har lavet et andet
dyndns.dk

http://maranhoens.dyndns.dk:8088
Download ActiveX (When First Use)
husk download ActivX
Bruger: maran
kode: 1234

Her skal man downloade og logge sig på.

Det var for at blive fri for, at logge sig på. Og bare trykke på et link.

mvh Hanne
Ny i høns. stor race 1 hane fra maj 2015 og 4 høner Maran sort/kobber den ene er købt privat som Maran sort/kobber fra april 2015 og de 3 høner fra juli 2015 købt af maran-avler. Vvores høns har 4 store redekasser + 1 stor skruk-rede, hvor der er vand og mad med udgang til overdækket sandbadning mm. Har tænkt os, at købe ægte Maran rugeæg, men ville lige prøve først om de kunne blive skruk. Har prøvet, at lægge æg i skruk-reden samt reden, hvor de plejer, at lægge æg - nu er der 10 æg ialt - 8 rigtige æg og 2 snydeæg - men mine høns de vil ikke være skruk. Dagligt har de hele haven ca. 2000 kvm - De går i redekasserne når de skal lægge æg - vi får mellem 3-4 æg hver dag - Vægt fra 61 - 103 gram - til aften går de ind i hønsegården. Vores høns flyver op på hegn der er 150 cm og flyver ned på den anden side. Vi ønskede os Maran høns af stor race, da de ikke er glade for, at flyve.

Kan I anbefale hvilke høns vi skal have - stor ren race - ej hybrid - ikke flyve - god slagte kylling.

Offline Klausen

• Bruger
« Svar #4 Dato: 18 Oktober , 2015, 20:09 »
Skal det forstås sådan at du vil kan se det fra andet end din egen computer f.eks. når du er i byen eller job?

Offline hp007

• Passiv bruger
  • Nybegynder
« Svar #5 Dato: 19 Oktober , 2015, 08:56 »
Hej

Ja vi har en hjemmeside: http//www.loppefund.info

hvor mange følge haven, huset og nu hønsehuset.

Jeg har fundet et sted, hvor det er gratis https://www.angelcam.com

Men mange tak til alle der hjælper.

Med venlig hilsen

Hanne og Henrik

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #6 Dato: 19 Oktober , 2015, 09:21 »
Det ser rigtig hyggeligt ud, Hanne og Henrik  /o
Jeg vil helt sikkert kigge ind i jeres hønsehus ved aftentide, når der igen er nogen hjemme derinde  :)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline MOK

• Passiv bruger
    • Odahesten.dk
« Svar #7 Dato: 19 Oktober , 2015, 09:44 »
Hvor er det smart  /o ...

Og der er æg på vej  ;D

Mvh.

Morten

Startet med høns igen i 2013 og nu:
3,6 sølv brakel
Kyllinger fra 8. marts, 6. april og 4 maj

Samt
1,3 islænder

Offline nimrod

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 19 Oktober , 2015, 12:56 »
Undskyld for at fravige spørgsmålet, men efter Lene skrev hun havde plastret huset ind bliver jeg nødt til at spørge,
Nogen der har læst ekstra bladet? ;)

husk at overvågningskameraer nemt kan misbruges af andre, så sæt lige password på dem inde i huset :-) hønsehuset er der nok ikke nogen der gider hacke og ellers så fred med det  :o ;D
det samme gælder i øvrigt også smart tv's med indbygget kamera

eksempel på how-to:
https://www.cammy.com/blog/prevent-ip-camera-hacking
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #9 Dato: 19 Oktober , 2015, 20:58 »
Jeg har pasword på mine kameraer, både på harddisken, computeren og mobilen, men tak alligevel for oplysningen.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub