Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvem har bidt mine gæs?  (Læst 4290 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline anja b

• Bruger
Hvem har bidt mine gæs?
« Dato: 14 Oktober , 2015, 11:27 »
2 af mine 3 gæs er i går nat blevet bidt i bagdelen. Hvilket dyr kan have gjort det ? Der er ikke foder tilgængeligt der hvor de sover. De har fået et andet sted at sove indtil jeg kan få sikret deres hus.

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
Sv: Hvem har bidt mine gæs?
« Svar #1 Dato: 15 Oktober , 2015, 20:57 »
Har du et billede af dem?, for det er ikke muligt at sige noget, om hvem der har bidt, med de oplysninger der forelægger. :angel:

Offline anja b

• Bruger
« Svar #2 Dato: 16 Oktober , 2015, 15:13 »
De blev vasket med Medi-skrub og fik Blue-spray på med det samme, så man ville ikke kunne se andet end en blå/lilla gåsemås på et billede. Det som jeg godt kunne tænke mig at vide er, om en rotte kunne finde på at bide en gås? Bidet ser ud som en kraftig hudafskrabning og er på størrelse med en 1kr, det ser ud som om den ene har fået 2 bid og den anden 4 bid.

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
« Svar #3 Dato: 16 Oktober , 2015, 23:33 »
 <A ja hvad så, rotte bid, det har jeg svært ved at tro det er. Hvorfor skulle de bide gæssene ?. Jeg forestiller mig ikke at en rotte bider, bare for at bide. Hvis de bider er det i selvforsvar, altså i kamp. En gås vender næppe sin mås mod en der vil angribe. Mon ikke en gås vil forsvare sig, det tror jeg. Det virker bare underligt med 2 henholds vis 4 mærker efter et eller andet, nu er det vel ikke sådan sådan, at den treide er en gase og det er den der er synderen ? . Jeg har set gæs parre sig på denne årstid, så det kunne jo være det er det, der har givet afskrabningerne. En uerfaren gase og en ikke villig gås, kan måske godt komme op og toppes og i kampens hede, kan den ene part blive såret. Det vil være mit bud på det der er sket.

Offline nimrod

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 17 Oktober , 2015, 10:27 »
når du skriver "kraftig hudafskrabning" så tænker jeg også at det er gæssene selv der har haft en diskussion af en art ;)
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline anja b

• Bruger
« Svar #5 Dato: 17 Oktober , 2015, 21:19 »
Den 3. er en gase men han er bestemt ikke aktivt nu. De er 2  1/2 år og de har altid været  sammen,  der har aldrig været uoverensstemmelser mellem dem.