Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Blødende and  (Læst 2935 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rasmus Vestergård

• Bruger
Blødende and
« Dato: 21 ſeptember , 2015, 16:47 »
Mine ænder er begyndt at plukke en af mine andrikker til blods. Hvorfor er de begyndt på det?
Fortsætter de, og blir jeg nød til at slagte ham nu allerede, eller vil lidt isolation med en rolig and kunne stoppe problemet?
Han forsvarer sig egentlig ikke, men det ser ret ubehageligt ud. At dømme udfra de blodige næb, er det mest hunnerne der gør det

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Blødende and
« Svar #1 Dato: 21 ſeptember , 2015, 19:42 »
Jeg har ikke forstand på ænder, vil jeg skynde mig at sige, og mon ikke en af de andekyndige kommer på banen... men jeg tænker at du under alle omstændigheder skal skille ham fra madammerne hurtigstmuligt, evt bare i et lille aflukke inde hos de andre ænder, så han stadig er en del af flokken. Så kan de ikke skade ham yderligere, men han vil stadig ha kontakt til de andre, og nok også være nemmere at lukke sammen med dem igen.

Jeg tror de er efter ham fordi han er ved at få nye fjer. De nye fjerposer indeholder en masse gode sager, og det kan være muligt at dine ænder mangler protein og derfor er ekstra efter ham.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Rasmus Vestergård

• Bruger
Sv: Blødende and
« Svar #2 Dato: 21 ſeptember , 2015, 22:34 »
Jeg har skillet ham fra som du forslår. Jeg har ik overvejet at de ku mangle noget. De får pax ande vokse fodder, som de ikke spiser ret meget af, og så har de 5000 kvm at boldre sig på hele dagen. Men jeg vil da lige undersøge sagen lidt mere.