Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ubuden gæst  (Læst 6758 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Niels Kongsbak

• Passiv bruger
Ubuden gæst
« Dato: 15 ſeptember , 2015, 22:13 »
Øv - vi har haft besøg af sådan en fætter. Det har vi nu prøvet nogen gange, og som det ses er det ikke den samme hver gang.

Resultatet kan ses på de høns som sov på gulvet, alle er bidt i nakken.

Er der nogen som ved om de kommer over det, eller er der ikke noget at gøre?

Offline tina rosenberg

• Bruger
Sv: Ubuden gæst
« Svar #1 Dato: 16 ſeptember , 2015, 19:48 »
Hvordan har du fået fat i udyret? har du sat fælder op? og hvad har du brugt som lokkemad?
Jeg har mink i området her hvor jeg bor og er noget nervøs. Er det natbesøg du har haft?

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #2 Dato: 16 ſeptember , 2015, 20:28 »
Rovdyrbid giver stor risiko for betændelse, men hvis de er heldige at undgå betændelse og biddet ikke er så dybt, at det har skadet sener mm, så burde de ha en chance.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
« Svar #3 Dato: 16 ſeptember , 2015, 22:37 »
Hos dyrlægen fik jeg noget - flydende plaster - noget blåt stads, som kan sprayes direkte på et sår. Det var til en vædder, som fik en knude fjernet. Det virkede til ug+ - mon ikke det kan bruges til høns også ??

Offline Niels Kongsbak

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 17 ſeptember , 2015, 06:26 »
Jeg spørger en dyrlæge senere. Jeg var nede at fode klokken 6, og kunne høre den puslede inde i huset. Døren blev lukket og så gik den vilde jagt inde for, den kunne dog ikke klare en Lysbro med dobbelt tråd.

Ellers er de normalt ikke sky, så de bliver i nærheden, vores gamle hund (Weimeraner) tog stand for dem og så kan jeg skyde den i stedet. Lige nu har jeg en hvalp på 6 mdr. hun vil ikke yage den (endnu).

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #5 Dato: 19 ſeptember , 2015, 07:55 »
Hvordan er det gået? Overlevede de?
Har også oplevet minkangreb hvor de store Orpingtonhøner havde fået bidt en sene over ( tror jeg det var) - så hovedet hang ned til siden men de levede stadig - smart - så kunne han gemme dem til senere - troede han. I stedet mødte han en fælde og en jæger.

Jeg tror ikke på den med at Gud har skabt alt - mink har Fanden skabt!!!!

Offline Niels Kongsbak

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 19 ſeptember , 2015, 08:36 »
Hej Lene - Der er nogen af dem som overlever. Men der er et par stykker som stadig hænger, og hvis der ikke er en bedring, så svinges øksen, og ræven får så lidt at spise :-(

Mink er trælse - vi har efterhånden prøvet nogen gange nu - det er et meget lille hul der skal til for de kan komme ind, og "tynd tråd" bider de bare igennem!

Offline Gåsepigen

• Bruger
« Svar #7 Dato: 19 ſeptember , 2015, 11:02 »
Hvad er en "Lysbro med dobbelt tråd"?
1.0 Jensen - grå dansk mixgås fra 18. juni 2018
0.1 Magda - fin fransk Toulousegås fra juli 2020
2.0 huskat

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
« Svar #8 Dato: 19 ſeptember , 2015, 12:59 »
Lysbro er et mærke for diverse redskaber man kan købe i et havecenter bl a. Feks siger man, istedet for at bruge ukrudtgift til fjernelse af uønsket vækst, kan man behandle med Lysbro.
Her er der tale om en hakke  ::)

En dobbelttrådet Lysbro, er jeg ikke klar over hvad er for et redskab ?

Offline ncj

• Bruger
« Svar #9 Dato: 19 ſeptember , 2015, 13:40 »
Om gud eller fanden.eller noget tredje har skabt minken.vil jeg ikke gøre mig klog på.;-)men minken kan ikke gøre for at den geografisk er fejlplaceret.
Mvh
Niels-Chr.
fodbefjerede dværge(mille fleur)

Offline Niels Kongsbak

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 19 ſeptember , 2015, 21:23 »
En "Lysbro med dobbelt tråd" er en skovl med tråd på højere side af skovlen (normalt er til venstre). Har dog stor respekt for disse dyr, da jeg tidligere er blevet bidt og der gik blodforgiftning i såret. Gik rundt med en skipper skræk arm og på pencillin i 10 dage....

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #11 Dato: 20 ſeptember , 2015, 07:42 »
Næh ræve, mink osv. kan ikke gøre for at de ikke kan styre sig og slagter alt, når de kommer ind i et spisekammer fyldt med "fede" lækre og ikke mindst nemt at tage fjerkræ.

Men det er sgu surt at miste sine dyr på den måde, og det er også synd for fjerkræet at de skal opleve sådanne angreb.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub