Jamn så må vi jo til det igen

Denne gang direkte citat fra: Min Hobby Bog ,politikkens fritidshaandbog. 1946.
"En Skrukhøne (liggesyg) er et almindeligt Foraarsfænomen, og vil man ikke gøre brug af Hønen til Rugning, maa den >>afvænnes<

Det sker ved at anbringe den i et mørkt, lille Rum et Par Døgn, f.Eks. under et Kar, men naturligvis ikke lufttæt."
Citat slut.
Skæg lille bog der omhandler alt hvad man kan begære af hobbies. Ellers står der i afsnittet om hønsehold det samme som vi skriver herinde ....hvad,hvormeget,hvordan,mål,tegninger ,illustrationer.vitaminer,sygdomme osv. Det eneste sted jeg nogensinde har set spandmetoden på skrift i faglighedens tegn*gg*. Jeg lærte det af min far ...og han havde det selvfølgelig fra bogen. Han fik den vist forøvrigt i julegave som knægt.
Aldrig nogensinde ever har jeg haft nogen som helst problemer med at proppe en struttende omend punkteret badebold ind under en rummelig sort spand/bajle .....kigge til monster skruk en til 2 gange daglig ..bare så´n tit tit. Efter 1 til 2 døgn letter man låget på madammen og hun fiser ud og er alm høne igen. Skruklyde kan man godt høre rester af .... men hun lægger sig ikk. Hvem har ozz behov for det efter 2 dages søvn ?
Man skal selvfølgelig sørge for at forholdende er i orden....det må ikke være en høne der i forvejen er afkræftet af at ligge længe. På den anden side må man vurdere hvad der truer ens høne mest ...at ligge skruk flere uger endnu ? eller 2 dage under spand ?....man kan jo lige lukke den ud 10 min om dagen så den kan æde og drikke.
Så det er endnu engang Søs´s spandemetode ...som jeg dog ikk kan tage æren for nu kilden er fundet *gg*