Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Silkehøne ind i flokken  (Læst 2444 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mælkevejen2014

• Passiv bruger
Silkehøne ind i flokken
« Dato: 09 August , 2015, 08:16 »
Godmorgen :)

Efter en rolig morgen (hanerne er slagtet) står vi op til en frisk hønseflok - blandet med 2 rolige høns og 5 hønniker (17 uger) alle i stor race.
...og så har vi en lille sort silkepige (12 uger) som nu er blevet alene i sine gemakker.

Kan jeg have held med at sætte hende ind til de større piger - eller er det udelukket?
De har hele tiden kunnet se hinanden - og de store virker interesserede i hende...eller - de er jo nysgerrige efter ALT  /o ...heldigvis.

Enten skal hun sættes sammen med de større - eller afsted til et sted, hvor hun får andet selskab...

Tak for jeres tid på denne dejlige morgen  :)
1,0 dejlig kæreste, 3,0 fantastiske knægte, 2,0 forkælede katte, 0,3 Trefarvede Sussex (Pistelfjer :D og 2 der mangler navne), 0,1 Hvid Faverolles (Snehvide) og snart 7 smukke blandingshønniker/haner?? ...og 3 nuttede silker hvid/sort og vildtfarvet.

Offline Trines

• Passiv bruger
Sv: Silkehøne ind i flokken
« Svar #1 Dato: 09 August , 2015, 08:57 »
Hvis de har kunnet se hinanden, så burde der være gode odds  /o

Jeg ville gøre det på en dag hvor jeg er hjemme og kan holde godt øje og evt. gribe ind hvis det bliver for voldsomt. Husk at det er naturligt med lidt tumult og hakken og jagen rundt de første par dage, der skal du ikke blande dig, de skal have etableret et hierarki.

Men jeg ville bestemt tage chancen, for det kan godt lykkes.
Held og lykke  ;)
En dejlig flok havehøns i mange flotte farver og størrelser + en herlig fræk flok moskusænder.

Offline Mælkevejen2014

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 09 August , 2015, 09:28 »
Hej Trines  :)

Tak for et morgenfrisk svar  /o

Jeg vil prøve i dag - og håbe på det bedste (mens jeg holder øje).
Tror du, jeg skal sætte hende ind i hønsehuset og selv lade hende komme ud - eller sætte hende ude ved de andre?

De 2 damer vil komme ind og lægge æg - men ellers så er de jo alle ude og hygger sig i det fine vejr...  :)
1,0 dejlig kæreste, 3,0 fantastiske knægte, 2,0 forkælede katte, 0,3 Trefarvede Sussex (Pistelfjer :D og 2 der mangler navne), 0,1 Hvid Faverolles (Snehvide) og snart 7 smukke blandingshønniker/haner?? ...og 3 nuttede silker hvid/sort og vildtfarvet.

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #3 Dato: 09 August , 2015, 10:43 »
Jeg ville vælge til en start at sætte to af hønnikerne ind til hende, og hvis det går godt, så et par stykker mere efter et par dage. Når de så har lært hinanden at kende, så kan de sikkert lukkes sammen alle sammen uden de store problemer.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Mælkevejen2014

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 09 August , 2015, 11:58 »
Ja, det er da også en måde at liste hende ind på /o ...jeg går ud og ser, hvad der sker.

1000 tak for hjælpen - man kan altid regne med jer i nødens stund  ;)

Rigtig dejlig dag til jer derude...

Sommerlig hilsen herfra