Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Tyndt med æglægning ????  (Læst 2819 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jacob Thy Clausen.

• Passiv bruger
Tyndt med æglægning ????
« Dato: 26 Juli , 2015, 16:58 »
Hej forum.
Jeg har dansk landrace og syntes godt nok det er lidt sløvt med æg for tiden. Jeg har lige gjort rent ved dem i dag og har ikke fundet utøj i hønsehuset, jeg fodre dem med total æg og korn,engang imellem pepkraft fra farmer. Hønsene sortere i fodret så det er kornet der bliver spist først og total æg fodret ligger spræt på gulvet i hønsehuset. Skal jeg gøre noget anderledes, bruge noget andet foder eller ligger de bare ikke så mange æg. Der er 2 høns der har kyllinger fra midt juni, ligger de æg igen nu??  Så er der 7 høns som endeligt skulle ligge æg men jeg henter kun 1-2 æg om dagen.  Håber i kan hjælpe med mine spørgsmål.
Hilsen Jacob.
0,8 isa Brown
0,2 orpinton
1,2 brahmaer stor race
0,3 dansk landrace

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
Sv: Tyndt med æglægning ????
« Svar #1 Dato: 26 Juli , 2015, 17:50 »
Først, de kan ikke lægge æg andre steder end i hønsehusets reder vel  ;) ? - nej  <A

Så kan jeg fortælle dig, at mine 2 høns gør nødagtig som dine, de spiser heller ikke æglægningsfoderet, det ligger tilbage, når byg, hvede og valset havre er spist. Til gengæld lægger de æg, et hver dag. *o
Du skriver ikke, om du giver dem tilskud i form af frisk grønt fra haven.
Mine får pt store mængder af skørtidsler, mælkebøtteblade, iturskårne ærtebælge osv osv., flere gange dagligt.  <O Det er min tro, at det er det der giver æg for tiden.

Offline Jacob Thy Clausen.

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 26 Juli , 2015, 17:58 »
Hej Hans.
Jeg troede også først de lagde æg andre steder, så derfor klippede jeg lidt af deres fjer i sidste uge så de flyver ud af indhegningen og det har holdt dem inde, men det gav desværre ikke flere æg af det. De får ikke grønt fra haven men måske jeg skulle prøve det  :)

Tak for dit svar  /o
0,8 isa Brown
0,2 orpinton
1,2 brahmaer stor race
0,3 dansk landrace

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
« Svar #3 Dato: 26 Juli , 2015, 18:05 »
Selvtak, det er en dejlig ting at fodre med ukrudt fra haven. Man slår 2 fluer med et smæk. Får luget sine bede og glædet sine høns med grønt. Kan det være bedre  <H

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #4 Dato: 26 Juli , 2015, 18:47 »
Er det fuldfoder eller tilskudsfoder du bruger? Måske skal du spare lidt på kornet. Mine har kun fuldfoder i deres fodertårne og så får de spredt lidt korn ud hver morgen, som de kan gå og skrabe efter. Hvis man bruger fuldfoder skal man ikke bruge korn ved siden af. Jeg giver også bare meget lidt pr dyr for hyggens skyld og for at få dem mere tillidsfulde.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.