Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Industrispande  (Læst 1164 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Brian Jensen

• Passiv bruger
Industrispande
« Dato: 04 Maj , 2009, 11:52 »
Jeg vil gerne ha fat i 30 - 40 stk industrispande ca 12 L. De skal bruges til at sætte kartofler i. Min far prøvede for første gang sidste år, og det var vellykket.
Han har købt hans ved Jem og Fix og givet 3 kr pr stk her i foråret.
Jeg kan slet ikke finde dem så billigt. Har snakkes med en blomsterforretning, men hun ville have 5 kr for hendes brugte spande.
Er der nogle der har nogle ideer..
Brian S Jensen

1.10  lys sussex, 0.1 Dansk Svensk gårdhund, 0.2 huskatte, plus masser af akvariefisk, 0.1 hustru og 1.2 dejlige børn

Offline Lene Kongstad

• Bruger
Sv: Industrispande
« Svar #1 Dato: 04 Maj , 2009, 12:34 »
Prøv evt. det central køkken der laver mad til pensionister i din kommune.
Eller en stor arbejdsplads med kantine.

Offline Søs, Tisted

• Passiv bruger
  • Søs, Tisted
    • Tisted
« Svar #2 Dato: 04 Maj , 2009, 12:39 »
Harald Nyborg har også meget billige spande og engang imellem er der ekstra tilbud på dem.
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 04 Maj , 2009, 13:02 »
Du kan jo også lægge kartoflerne i alt muligt andet ;D

Jeg har haft dem i både baljer, spande og sære bøtter. Det går fint det hele. Hvis du er forsigtig, når du høster, kan du faktisk genplante planten og få kartofler igen senere 8)

Offline Lone

• Bruger
« Svar #4 Dato: 04 Maj , 2009, 18:31 »
Spørg i den lokale Netto-butik eller Daglig-Brugs, de får deres afskårne blomster i spande, der ikke genbruges, og ved de det, kan de samle en stak til dig.
(Hvis altså personalet dér er lige så flinke som dem i min Netto.. ;) )
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Christian Ernstsen

• Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Høns i haven er herligt!
« Svar #5 Dato: 04 Maj , 2009, 20:00 »
Pas på med hvilke spande, I har fødevarer i. De sorte spande, man bl.a. kan købe i Jem&Fix, er lavet af affaldsprodukter indeholdende rigtig, RIGTIG mange ubehageligheder. Det er tilladt og sikkert ikke ret sundhedsskadeligt at benytte disse spande (omend ikke så økovenligt), når formålet med beholderen overholdes: Anvendelse til byggeri og flytning af beton og byggeaffald.

Da vores ældste var helt lille, skulle far her lige være smart og spare penge, så fremfor at købe et dyrt babybadekar, brugte jeg i stedet en af de store, sorte spande (fra Jem&Fix tilfældigvis). Da vandet var dejlig lunt, sænkede jeg forsigtigt lillepigen ned i vandet, og det nød hun. Men efter et par minutter blev hun urolig og begyndte snart at græde, og da jeg tog hende op for at trøste hende, var hun ildrød overalt, hvor hun havde været dækket af vand. Det viste sig at være en reaktion på de kemikalier, der blev frigivet fra spanden til badevandet, og da jeg undersøgte sagen nærmere, fik jeg meget dårlig samvittighed over at have været en nærigr*v på mit barns bekostning!  <R

Til gengæld er det uproblematisk at bruge de spande, der er beregnet til fødevarer, de er godkendt til formålet, og udskillelsen af kemikalier er indenfor de tilladte grænser.

Bare et lille input fra én, der har undersøgt sagen pga egen nærighed og dumhed!
Med sommerlige hilsner, Christian

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 04 Maj , 2009, 20:14 »
Det var dælme et godt input. Det har jeg aldrig skænket en tanke <R
Dine erfaringer er lagret - og for en gangs skyld tror jeg, jeg vil gøre mig umage for at lære af andres erfaringer!

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 04 Maj , 2009, 20:27 »
Brian, tag hen i Jebjerg plantehandel, du har ikke mere end 5 - 10 km. Han har garanteret nogle 5 og 10 litters planteskolepotter. Jeg har kartofler i nogle 5 litters, og har høstet de først for mere end en uge siden.
Det er rigtig, man skal bare løfte planten op af potten, plukke de største kartofler af og sætte den tilbage igen. Så fortsætter den væksten. Jeg har 3 kartofler i hver potte.
Hilsen
Peter