Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: vedr. annonce i gul&gratis  (Læst 1771 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KRISTINA

• Passiv bruger
vedr. annonce i gul&gratis
« Dato: 14 Juli , 2015, 19:23 »
Jeg vil gerne høre, hvordan I forholder jer, når I støder på annoncer på g&g, hvor sælger "snyder" køber f.eks. salg af "røde" maran høner og lign.

ps. Jeg bliver bare ærgerlig på købers vegne, hvis man regner med at få renrasede dyr og så får....?
1.3 sort/sølv dobbeltrandet barnevelder, 3 isbukke og 1 dejlige grå schæfer.

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
Sv: vedr. annonce i gul&gratis
« Svar #1 Dato: 14 Juli , 2015, 19:45 »
Ja jeg tænker mit, men der er ikke meget at gøre. Der er fejl (enten bevidste eller ubevidste) i rigtig mange annoncer der omhandler dyr af alle arter.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
vedr. annonce i gul&gratis
« Svar #2 Dato: 14 Juli , 2015, 20:22 »
Der bliver udbudt meget "sjovt" værende for racerent eller farverent uden at være det og det forekommer ikke kun på G&G men alle andre steder også hvor der sælges fjerkræ.
Og industrien og hønsehandlerne er især rigtigt gode til det.

Man kan jo så enten skrive i annoncer eller sende besked til sælger. Dette bliver dog tit opfattet som bedrevidende og negativt.

Så det eneste at gøre er nok at opfordre folk til at sætte sig i den/de racer/farver som de vil have. Så de i det mindste kender race kendetegnene og hvordan farverne skal se ud. Eller spørge en man kender med forstand på racehøns om råd .
« Senest Redigeret: 14 Juli , 2015, 20:27 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Fisker

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 14 Juli , 2015, 20:52 »
Jeg skriver i annoncen hvis jeg er sikker på at det er forkert. Tit bliver det så slettet af sælger..

Offline KRISTINA

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 14 Juli , 2015, 22:24 »
tak.

Offline Maria2aaen

• Bruger
« Svar #5 Dato: 19 Juli , 2015, 19:55 »
Jeg skriver i annoncen hvis jeg oplever et grelt tilfælde. Så bliver nogle andre købere da gjort opmærksom på det. Jeg husker et tilfælde med noget rideudstyr, hvor sælger havde prissat udstyret til LANGT over ny-pris for brugt udstyr. Det synes jeg var for dårligt! Så der skrev jeg at jeg hellere ville købe den nye vare til lavere pris, med en henvisning til den netbutik som solgte varen billigere...
Med venlig hilsen Maria

0,1 eng. araucana
0,1 stor kryds
0,1 dværg kryds
0,1 dværg kochin
0,0,10 skånske blomster

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #6 Dato: 19 Juli , 2015, 20:14 »
Priser vil jeg aldrig diskuterer, hverken om de er for høje eller lave, for det er nu en gang op til folk selv at bestemme.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Schliemann, Viben

• Bruger
« Svar #7 Dato: 19 Juli , 2015, 21:27 »
Om de bliver solgt på gul og gratis, den blå avis eller herinde, gøre dem ikke mere racerene.  ;)

Mvh Viben
Uva Uvam Vivendo Viria Fit ="A apple change to a grape by living with grapes"

Opdrætter af Silkehøns i gul med skæg, hvid uden skæg, stor.

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
« Svar #8 Dato: 20 Juli , 2015, 07:38 »
Det er et svært emne, for det er en gråzone - det med annoncer. Jeg er enig med indlægsskriverene der mener, at det er op til den enkelte selv at sætte sig ind i emnet, omkring det de vil købe.
Hvis man er glad, for det man har købt, er det vel ok. :)

Offline Tante Brun

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 20 Juli , 2015, 11:19 »
Jeg er overrasket over at det er sådan. Jeg har aldrig oplevet det med andre ting til salg. Hvis det var hunde tror jeg folk ville blive meldt til politiet? Jeg undrer mig lidt over at det bare får lov at passere. Det går også ud over de få ærlige sælgere der er.
Jeg går meget op i at få rene racer, og jeg ville blive eddersplithamrende tosset over at opdage at jeg var blevet narret  >:(
Med venlig hilsen Charlotte

1,0 husbond
2,1 børn
1,0 berner sennen blanding
1,3 maran
0,2 kochin
0,1 orpington
0,05 RIR

Offline KRISTINA

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 20 Juli , 2015, 12:26 »
Samme sælger har tidligere været i søgelyset, da han/hun havde "LÅNT" billeder andet sted på nettet.

Tak.

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #11 Dato: 20 Juli , 2015, 16:15 »
Tror nu nok at det også sker med alle de andre dyrearter også.

Jeg selv har f.eks. kørt til Jylland for at købe en maine coon killing, som ja ikke var en maine coon alligevel. Med mindre selvfølgelig at racen også findes i dværg og med kort hår.  ;D

Men med mange elektriske ting og biler er det nok ikke nemt at snyde, for der står mærket jo på de fleste. Men der kan så snydes på mange andre måder.

Men alligevel, hvor mange har ikke købt noget antikt og så har det været noget nyt "made in china" i stedet for. Det ses da af og til i nogle af alle de diverse antik programmer, som findes.
« Senest Redigeret: 20 Juli , 2015, 16:28 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #12 Dato: 20 Juli , 2015, 16:27 »
Meeen om det så er snyd, ligegyldighed eller uvidenhed er jo så lige det? For der er grænsen vist hårfin. Der er ligeledes også mange, som har dårlige hukommelse og ikke lige kan huske hvad deres racer/farve hedder, og så bliver det bare et eller andet, som måske ligner lidt, og bliver så solgt videre som værende dette.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #13 Dato: 20 Juli , 2015, 16:33 »
Prøv bare at se her i gruppen eller på alle de FB hønsegrupper,. som findes, hvor folk bøvler rundt i racebetegnelser og ikke mindst i farvebetegnelser, samt kalder diverse hybrider, for racehøns. (men selvfølgelig, det gør forhandlerne jo også)  /d
Mvh Lene
Seriøst opdræt af: