Hvordan er dine reder? Du skal sørge for at de andre høns ikke kan komme ind og lave ballade og når du får så mobile kyllinger, skal du også sørge for at de ikke kan komme ud af reden. Når først hønsene er gået til ro, så plejer de at blive fint liggende, men det er nødvendigt at holde en del øje med dem i dagtimerne, hvis der er adgang for andre eller kyllingerne selv kan forlade reden. Det kan jeg godt se er svært hvis du er på arbejde det meste af dagen.
Det korte af det lange.. jeg ville nok gøre et forsøg mere, men lukke af for reden indtil skrukmutter viser tegn til at ville gå fra reden. Oftest når man får daggamle så har de jo alderen hvor de er begyndt eller skal til at begynde at spise. Derfor plejer jeg at stille en skål med kyllingefoder ind i reden. Så går hønen også tidligere af reden og det er jo fint når det ikke er nyklækkede. I øvrigt vil jeg ikke sige at det er sidste udkald. Man kan uden problemer lægge kyllinger under på op til 4 dage og de fleste gange går det også godt med kyllinger op til en uge gamle.