Jeg går lidt og holder øje med hønsene (som jeg jo plejer), og indtil videre går mine to nye piger for sig selv, de bliver siddende længe i hønsehuset på siddepindene om formiddagen, og trisser så rundt for sig selv i den ene side af haven, nærmest i hækken ind mod naboen. De andre høns og kyllinger passer deres. Det kan hænde at en af de nye tager en tur over forbi hønsegården, for at spise lidt korn og drikke, men ellers kommer de først frem fra hækken, når de andre er gået i seng.

Jeg kan ikke rigtig blive klog på om Jensen III jagter dem for at være strid eller om han forsøger at træde dem, faktisk har jeg kun set ham forsøge sig med den ene. Hun er efterhånden helt bar i nakken, fordi han er noget hårdhændet.

Jensen I var altid suveræn til at holde sammen på gruppen, og også sørge for, at de nye fulgte med sammen med de andre.
Det er sikkert mig, der er overpylret, men jeg har lige brug for at nogen fortæller mig, at det er helt normal adfærd, og at de to nye nok skal komme til at gå sammen med de andre

Jeg er sikkert bare for utålmodig, de kom jo først i søndags.
Avler Berit, er det ikke når man ved hvad man gør? Jeg tror skisme ikke min kære mand går med til større hønsehus, for jeg har da luftet tanken