Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nye maranhøns i hønsegården  (Læst 5333 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
Sv: Nye maranhøns i hønsegården
« Svar #30 Dato: 05 Maj , 2009, 23:59 »
med den kringlede humor jeg af og til kan ha, hentydede jeg til de klatter "skrukken" (om det er person eller høne  ::)) af feberen  producerer.

Store racer ligger vel ikke vanvittig større klatter end dværg racer ?

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #31 Dato: 06 Maj , 2009, 07:07 »
Det ved jeg nu ikke, Lise, men forelsket er jeg  *p
"kringlet humor", ja det må være det rigtige udtryk, når det handler om "hønsekringler"
Nu må vi se hvordan det går, man skal ikke sælge skindet før bjørnen er skudt oversættes vel til, at man ikke skal sælge kyllingen, fr den er klækket  :D
Jeg kan godt se, jeg er ved at rode mig ud i noget. Men I andre klarer det jo. Wanda meddelte jo i går at hun havde 22 nyklækkede kylinger hos Danny, så når hun kan, kan jeg vel også. Dejligt at have nogle inspirerende hønsevenner  *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #32 Dato: 06 Maj , 2009, 09:59 »
Marianne
Håber på et godt resultat for dig og madame blå.  *k
En hønemor med kyllinger er et skønt syn, men det er det altså også når man kan kikke ind i rugemaskinen og se at de klækker. *p *p *p
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #33 Dato: 06 Maj , 2009, 11:08 »
 <I Tillykke Marianne, jeg tror sørme du er gået hen og blevet arvler  <M Så må du jo bare udvide dit hønsehus, og med det tag du har på vagtler ja så er jeg helt tryg ved dig som avler  *b *d
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #34 Dato: 06 Maj , 2009, 16:19 »
Jeg går lidt og holder øje med hønsene (som jeg jo plejer), og indtil videre går mine to nye piger for sig selv, de bliver siddende længe i hønsehuset på siddepindene om formiddagen, og trisser så rundt for sig selv i den ene side af haven, nærmest i hækken ind mod naboen. De andre høns og kyllinger passer deres. Det kan hænde at en af de nye tager en tur over forbi hønsegården, for at spise lidt korn og drikke, men ellers kommer de først frem fra hækken, når de andre er gået i seng.  ???
Jeg kan ikke rigtig blive klog på om Jensen III jagter dem for at være strid eller om han forsøger at træde dem, faktisk har jeg kun set ham forsøge sig med den ene. Hun er efterhånden helt bar i nakken, fordi han er noget hårdhændet.  :(
Jensen I var altid suveræn til at holde sammen på gruppen, og også sørge for, at de nye fulgte med sammen med de andre.
Det er sikkert mig, der er overpylret, men jeg har lige brug for at nogen fortæller mig, at det er helt normal adfærd, og at de to nye nok skal komme til at gå sammen med de andre   <+
Jeg er sikkert bare for utålmodig, de kom jo først i søndags.
Avler Berit, er det ikke når man ved hvad man gør? Jeg tror skisme ikke min kære mand går med til større hønsehus, for jeg har da luftet tanken  *k
« Senest Redigeret: 06 Maj , 2009, 16:44 Fra Marianne Vedel »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #35 Dato: 06 Maj , 2009, 16:31 »
Med den fart du har på med vagtelæg og sikkert snart vagtel kyllinger, kan du vist godt kalde dig avler.

Jeg er sikker på, at dine nye maraner nok skal blive integreret lige så stille.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #36 Dato: 07 Maj , 2009, 22:37 »
Jeg er stadig noget bekymret for integrationen af mine to nye tøser. I dag var Jensen igen efter den ene og så hårdhændet at hun blødte lidt fra kammen. Hun blev også så forskrækket, at hun satte sig på pind sidst på eftermiddagen.
Det kan vel ikke tænkes, at han tror, hun er en anden hane? Det er vel sådan, at høner udsender nogle dufte, signaler eller andet, så der ikke tages fejl?
Jeg har jo læst, at når først, der kommer blod, kan det udvikle sig til den rene kanibalisme, så nu er jeg ret nervøs.
Nu er jeg jo heldigvis hjemme det meste af dagen i morgen, og kan nok holde lidt bedre øje med flokken.
Er der andre, der har oplevet, at det har været svært at sætte nye høns i en flok? Alle de andre gange, jeg har gjort det, er det nemlig gået fint.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #37 Dato: 08 Maj , 2009, 16:46 »
Dumme Jensen jager bare mine to nye væk, hver gang de formaster sig til at komme i nærheden. Den ene lagde sig ellers fint ned, så han kunne træde, men nej, han hakkede hende bare i nakken og på kammen. Har I andre oplevet noget tilsvarende? De har været her siden søndag, og jeg ser slet ingen opblødning, jeg har ikke hjerte til at se det her, og hvis ikke der sker en forbedring snarest, bliver jeg nødt til at lave suppehøns ud af dem  <W <W <W <W
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

• Passiv bruger
    • teckels-punch
« Svar #38 Dato: 08 Maj , 2009, 17:30 »
Marianne hvor er det synd, jeg ville håbe jeg kunne hjælpe dig, men jeg ved simpelhen ikke hvordan du skal løse det problem.
Mine Maraner er ikke så gamle endnu, men jeg kan se der er stor forskel på maraner og orp, maraner er lidt mere sky.  *l
Hilsen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #39 Dato: 08 Maj , 2009, 17:35 »
Jeg så at Tommy fra Fyn leder efter maran, så nu har jeg tilbudt, at han kan købe dem, så må jeg håbe, der kommer kyllinger af mine æg, og at Jensen accepterer dem, når de bliver født ind i flokken.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

• Passiv bruger
    • teckels-punch
« Svar #40 Dato: 08 Maj , 2009, 17:56 »
Jeg tror nok Jensen vil accepterer de kyllinger der kommer, for ellers er det ham du sakl skifte ud.  *t
Hilsen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #41 Dato: 08 Maj , 2009, 18:22 »
Det går jeg også stærkt ud fra han vil, desværre kikser mit projekt med chokoladebrune æg, når mine børnebørn kommer til Danmark i juli ØV.
Jeg i hvert fald gjort, hvad jeg kunne.
Og jeg kan se, at der SLET ikke er nogen forbedring i forholdet, så det kan jeg ikke holde til at se på, mine dyr skal have det godt!!
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #42 Dato: 08 Maj , 2009, 18:26 »
Marianne
Skulle du ikke skifte ham Jensen ud tror du.
Jeg har en hane -vildtfarvet tror jeg det hedder Araucana---- var det ikke noget. Han er jo ikke så stor
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Berit

• Passiv bruger
    • teckels-punch
« Svar #43 Dato: 08 Maj , 2009, 18:27 »
Ja Marianne det ved jeg du vil, og jeg håber du finder en løsning.  *l
Hilsen

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #44 Dato: 08 Maj , 2009, 18:50 »
Ja, helt ærligt, hvis Jensen ikke kan overskue ni høner uden at blive modbydelig - så skift ham ud!!! - og gerne med en smuk, vildtfarvet Araucana. Krydset med Maran giver det khakifarvede æg.....
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand