Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: er æg=befrugtning??  (Læst 3749 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

• Gæst
er æg=befrugtning??
« Dato: 03 Maj , 2009, 10:32 »
Ja! Jeg ville da bare lige sikre mig!

Altså er ikke så klog på det med ænder, men de kan vel osse lægge æg uden de behøver at være befrugtede ikke  ???

Tænker bare de jo ikke er som høns, og lægger vel æg for at formere sig... men  <A ...

Vores andrik er ikke så dygtig endnu den teenager, og de har ikke lagt æg nogen af de 3 damer vi har... så begyndte jeg jo at tænke aaahaaa...det er vel fordi de ikke har nogen befrugtede æg at lægge  :D Men sådan kan det næppe være...eller  ???

karina dj

• Gæst
Sv: er æg=befrugtning??
« Svar #1 Dato: 03 Maj , 2009, 15:58 »
Kan det passe der ikke er nogen der vil/kan svare på den?

Havde egentlig forventet at der ville blive fneset lidt i krogen af sådan et spørgsmål  ;) men den er måske ikke så nem...eller?

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 03 Maj , 2009, 16:06 »
Ænder kan godt lægge æg selv om de ikke er befrugtede, men de lægger ikke æg som høns...
ænder lægger et hvis antal æg og stopper igen, mine lægger ca. 15-20 æg af gangen.
Du kan "tvinge" ænderne lidt igang ved at ændre din fodring gradvis, så de "kører" på ren æglægnings foder til høns, det plejer gerne og virke.

karina dj

• Gæst
« Svar #3 Dato: 03 Maj , 2009, 19:08 »
hmmm...

Tænkte nok jeg ikke kunne bruge det som garanti  :D

Tak for svaret Bjørn  :) Jeg tænker at den manglende æglægning kan skyldes uro i flokken. Den er ret ny nemli, og andrikken er ikke så dygtig endnu.

Men ærgerligt jo hvis de lægger sig på ubefrugtede æg  :-\