Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg blev lidt harm...  (Læst 1679 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lene Skelmose

• Gæst
Jeg blev lidt harm...
« Dato: 13 Juni , 2015, 15:45 »
Jeg sad i går i forhaven, usynlig fra vejen bag den høje hæk. Et par fyre cykler forbi. Den ene siger/råber til den anden: Kan du høre den hane. Uha- Uha!

Det jeg hører er to mennesker der taler højlydt, genboens havetraktor og hans hunde der gør hysterisk ( indtil han er færdig med at slå græs- storparcel- så det tager noget tid). Efter arbejdstidstrafik - biler, knallerter og en enkelt motorcykel. Den høje dumpe lyd -dum, dum dum, når de unge kører forbi med lydanlægget på højeste styrke.

Men manden på cyklen hørte kun hanen -nå ja - det var så blot en høne, der gokkede. Jeg blev noget harm over intolerancen. 
« Senest Redigeret: 14 Juni , 2015, 07:16 Fra Lene Skelmose »

Offline nimrod

• Passiv bruger
Sv: Jeg blev lidt harm...
« Svar #1 Dato: 13 Juni , 2015, 19:23 »
Jeg fandt lige ud af den anden dag at mine forældre er "sådan nogen" der har været inde hos genboen med et print af kommunens fjerkræregulativ - jeg satser stærk på det ikke er en arvelig attribut ... ;)

Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Jens S

• Passiv bruger
    • Jens Stolt photography
« Svar #2 Dato: 13 Juni , 2015, 19:28 »
Jo, charlotte , det slår ud i 50 års alderen, når du vil have fred og ro fordi din hørelse ikke er så selektiv mere.

Til Lene.. Det viser jo mangel på perspektiv, og folk kan virkelig være meget "urbaniserede".

Offline Heidi B

• Passiv bruger
    • Ninakaniner
« Svar #3 Dato: 13 Juni , 2015, 20:38 »
Ak ja, jeg har den skønneste lille Dværg Kochin med dertil hørende lille med lidt skinger organ - medgivet.
Kun en af mine nabo/genboer har ikke noget imod ham.
En enkelt hader ham når han synger med solsortene om morgenen, men de andre, incl. min mand, er mere irriteret over ham om eftermiddagen - af alle tidspunkter.
Han er Min lille hane, jeg har selv ruget ham ud i rugemaskine og nusset ham gennem hele hans opvækst, så han ender ikke i fryseren. Jeg satser på, han galer lidt mindre med alderen.
Før nogen begynder på lydisolerede hønsehuse mv. - Han har et mørklagt hus og i min kommune skal haner IKKE lukkes ind om natten. Det bliver han nu, dels af hensyn til naboerne, dels på grund af ræve.
Racehøns for sjov 0,2 Dværg Kochin Vildtfarvet, 0,4 Dværgmaran s/k, 0,1 Maran s/k.
Dværgvædder 4,8 madagascar, 1,1 blå, 1,0 Belgisk Kæmpe Vildtgrå.

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
« Svar #4 Dato: 13 Juni , 2015, 21:17 »
Det er desværre blevet tidens trend, at de fleste er blevet sig selv nok. Det ligger måske i opdragelsen, alle skal være enere, den der styrer alt omkring sig. Passer tingene ikke en, så skal det ændres - ikke noget med at forsøge at forstå, hvorfor andre feks har en anden mening.
Tolerance er ikke det der står først på listen, over hvad andre kan tillade sig. Man (læs: andre) skal følge regler til punkt og prikke, altså ikke nødvendigvis når det gælder en selv.

Der er utallige eksempler i min bagage, på disse egoister, der tyrannisere alt og alle. Jeg er bange for, at de ikke er klar over at de er dårlige naboer - de tror de er guds gave til folket.

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #5 Dato: 14 Juni , 2015, 08:48 »
Heldigvis har jeg ingen problemer med naboerne - ældre mennesker hvor en del af dem selv har haft høns/ænder/duer/påfugle. Men jeg kan frygte et generationsskifte i husene.

Selvom vi bor i en mindre by er her masser af lyde som kunne være ligeså generende som et hanegal/hønsegok. Måske man reagerer på det uvante - så løsningen er flere høns ;D- så kan de lære det!!!!

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #6 Dato: 14 Juni , 2015, 08:52 »
Jeg fandt lige ud af den anden dag at mine forældre er "sådan nogen" der har været inde hos genboen med et print af kommunens fjerkræregulativ - jeg satser stærk på det ikke er en arvelig attribut ... ;)

Tja.... Har du det ikke lidt med regulativer - godt nok på andre områder :) . Det er bare svært at løbe fra sine gener, men man kan da altid forsøge at luge lidt i dem.

Offline Maria2aaen

• Bruger
« Svar #7 Dato: 18 Juni , 2015, 08:34 »
Tja, jeg kan med sikkerhed sige at jeg aldrig skal bo i en by igen! Jeg bor på landet, hvor flere af de nærmeste naboer (sådan ca 4-500 m væk) selv har høns og hane. Jeg tror ikke engang min kommune har et hønseregulativ ;-) faktisk faldt jeg over et for guldborgsund kommune den anden dag, i min google søgning efter flere informationer om høns, og måtte læse de skrappe regler op for min mand til stor morskab for os begge ;-) hvor vi bare kunne konstatere, at gud ske lov bor vi ikke et sted hvor alt skal reguleres og kontrolleres, men hvor vi bare kan være til. Om der skal saves med en motorsav, hestene vrinsker lidt, unger råber, eller det er en hane der galer. Det er ligemeget her - fordi, for det meste af tiden er her den skønnneste stilhed, de klareste stjerner og så højt til himlen at man får ro helt ind i sjælen ;-)

Ha ha, det blev vist lidt poetisk :-)
Med venlig hilsen Maria

0,1 eng. araucana
0,1 stor kryds
0,1 dværg kryds
0,1 dværg kochin
0,0,10 skånske blomster

Offline nimrod

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 18 Juni , 2015, 14:57 »
He, he Lene : Jeg følger gældende lovgivning, hvis jeg kender den - og ja, syntes selvtægt er dumt
men derfra og så til at jagte naboer med hønseregulativer syntes jeg nu alligevel der er et stykke vej, men omvendt hvis du planlægger at køre spritkørsel, lade din børn sidde på taget af bilen fordi det er sjovt eller vanrøgte dine dyr så vil det nok være dumt at bo ved siden af mig ... så der har du fuldstændigt ret  8)
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline rkn

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 03 Juli , 2015, 19:29 »
Her i vores kvarter,   har vi også en lille silke hane,  plus at der er 3 andre i området der har høns med dertil hørende hane.   7-9-13
Så har vi ikke haft nogen klager.  Vi fik endda ny nabo for små 10 månedr siden.   Jeg gik over til dem,  med en bakke æg,  og sagde velkommen.  Nævnte at hvis de følte sig irriterer over den lille hane,  så skulle de enlig bare sige til.   Svaret,  var at de ikke havde lagt mærke til ham,  da der er en stor garage mellem deres hus og vores grund.  Det var bare dejligt.   De andre naboer og genboer,  får jævnligt æg,  og de har aldrig noget at klage over.   Jeg føler virkelig at vi i vores lille familie er yderst heldig.   Vi har også en kæmpe hund,  som godt kan lide at gø,  det er der heller aldrig blevet klaget over.   
En lille hobby hønse flok,  uden en hane,  er bare ikke det samme.
1.0 Sdilke
0.3 Dværg orpington
0.2 Dværg dotter

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #10 Dato: 04 Juli , 2015, 13:25 »
Jeg har også jævnligt spurgt naboerne om de er generede, men det er de ikke. Forærer også æg væk i den gode sags tjeneste - og hønsemøg!!!