Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: argh hjælp... Ikke for sarte sjæle!  (Læst 13910 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lone

• Bruger
Sv: argh hjælp... Ikke for sarte sjæle!
« Svar #15 Dato: 03 Maj , 2009, 10:10 »
Jeg har også set sådan en 'hæmoride' hos en høne, det sker, når de stresses af at blive indfanget, og man måske har taget lidt hårdt på den. Når kloakken ikke er skadet (bløder), er det bare at proppe den forsigtigt ind igen med en ren finger, måske smøre lidt lidt med lidt olie, så det næste æg glider lettere.
Held og lykke, herligt navn til hønen, i øvrigt  ;D
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

pylle pylle

• Gæst
« Svar #16 Dato: 03 Maj , 2009, 12:57 »
tak, er glad for du også har set det lone. og der har været stress på dem, for først kyllinger, så lus, så kalbensmider.. så ingen tvivl om hun har været stresset! jeg holder fortsat øje, og ser hvad der sker. men hvis det fortæstter, vil i så ikke sige aflivning er det bedste? Det bløder ikke.. og hun virker som sagt frisk og frejdig! ???

Offline Lone

• Bruger
« Svar #17 Dato: 03 Maj , 2009, 13:21 »
Det bedste ville være, hvis du kunne få hende til at lægge sig skruk, så ville æggelederen få ro i et par måneder.
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Dorte Hee

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 03 Maj , 2009, 14:11 »
@pylle pylle - hvor var det da godt du fik taget et ekstra numsetjek  ;) inden øksen blev taget i brug... Og herligt at Birthe Rønn kan skrabe videre  ;D

Jeg havde også en høne (på 4 år) der fik sådan en prolabs og hun lagde ikke engang æg... Jeg lod hende gå et par dage, netop udfra at hun opførte sig helt normalt. Desværre havde vi besøg af et ukendt rovdyr, som ryddede hele hønsegården på nær hanen. Og de to høns der var tilbage var blevet skambidt (og hun var den ene), så kun øksen var en løsning  :( så jeg fandt aldrig ud af om det kunne ha gået i sig selv igen.

Pøj pøj med hende  <-
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

pylle pylle

• Gæst
« Svar #19 Dato: 03 Maj , 2009, 15:11 »
Kan jeg godt det??? få hende til at skrukke?? er det ikke noget de selv bestemmer?? ingen tvivl om hun nok ville have godt af det.. og hanen står hver dag og prøver at få hende til det.. hopper op i reden,og nærmest fløjter til hende.. men igen, så har jeg ingen æg til hende!!

Offline Dorte Hee

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 03 Maj , 2009, 20:05 »
Prøv at lægge et par kunstige æg/marmor æg i reden - kan være det hjælper. J
Jeg har forsøgt det og hønsene var altså ligeglade med at det ene var lyserødt og det andet lyseblåt  ;)
Man kan købe kunstige æg i foderstoffen bl.a.
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #21 Dato: 03 Maj , 2009, 20:07 »
golfbolde virker også  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Frk.olsen

• Passiv bruger
  • Feberramte...
« Svar #22 Dato: 03 Maj , 2009, 20:49 »
Jep, golfbolde virker!!!  ;)
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #23 Dato: 03 Maj , 2009, 21:21 »
Men trådstarters bekymring går måske på om man kan gøre det, uden at der kommer kyllinger til sidst...?

Kan jeg godt det??? få hende til at skrukke?? er det ikke noget de selv bestemmer?? ingen tvivl om hun nok ville have godt af det.. og hanen står hver dag og prøver at få hende til det.. hopper op i reden,og nærmest fløjter til hende.. men igen, så har jeg ingen æg til hende!!

pylle pylle

• Gæst
« Svar #24 Dato: 03 Maj , 2009, 22:27 »
der må da gerne komme kyllinger.. der er altid plads til en familie til.. og der er snydeæg, i begge kasser.. og de får ekstra hvede dagligt også.. tror bare ikke hun gider have børn.. hun hygger sig fint som tingene er.. der har ikke været nogle problemer idag..

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #25 Dato: 04 Maj , 2009, 07:34 »
Jeg kan ikke lige se hvilken slags høns, du har, og der er jo forskel på, hvor let de forskellige racer skrukker. Men jeg vil foreslå, at du lægger en 8-10 golfbolde, snydeæg, eller hvad du nu har i en af rederne og så ser tiden an. Da jeg gjorde det, havde jeg tre skrukker indenfor en uge.
Jeg tror simpelthen at synet af en fuld rede trikker  hormonerne i hønen, så hun bliver skruk.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

pylle pylle

• Gæst
« Svar #26 Dato: 04 Maj , 2009, 08:38 »
okay.. jeg prøver.. det er silkehøns, så det burde jo ikke være et problem. måske jeg køber nogle rugeæg et sted fra..
tak for de gode råd.