Jeg sidder lige her og er lidt forarget,
jeg var (igen) på facebook for at læse lidt hønserier, men det er et tidsfordriv jeg kraftigt overvejer at droppe eller kraftigt neddrosle.
Der er høns i haven, hobbyhøns og bestemt også forums gruppe på facebook for bare at nævne de store, men der er bare lige nu så frygteligt mange opslag med halvdøde høns og kyllinger folk forsøger at holde liv i.
I den ene tråd var en kylling med indvoldende hængende ud, stadigvæk spørges der om den kan reddes ...
I samme sekund et fornuftigt menneske så siger øksen, stop dens lidelser så starter hetzen - alt kan forsøges reddet uanset lidelserne de stakkels dyr må gennemgå.
De hardcore "min høne er mit kæledyr"-folk tager heldigvis til dyrlæge der vel udskriver noget smertestillende, men en stor del leger bare hønse-doktor der hjemme og man kan da ikke økse sit kæledyr ...
Jeg syntes faktisk det er dyremishandling, ja, nu sagde jeg det. Alle de super dyrevenlige mennesker der absolut ikke kan nænne at økse deres høne selvom den er mere død end levende mishandler jo deres dyr i den bedste mening.
Kan det overhovedet forsvares, altså at lade dyret lide når man nu gør det for at helbrede?
Hvis landmanden fanges i det er svaret helt tydeligt nej, der er bål, brand og bøder - men når det nu er fru jensen der forsøger at holde liv i sin kælehøne hvorfor er det så bedre? og er det virkeligt det?
det er jo ikke fordi vi skal ræse ud og hugge hovedet af den høne der nøs i formiddags, men hvor er tanken på dyrene i al denne dyrevenlighed ?