Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Mens vi venter på Godot. Flere små spørgsmål  (Læst 1009 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tante Brun

• Passiv bruger
Mens vi venter på Godot. Flere små spørgsmål
« Dato: 10 Juni , 2015, 19:16 »
Akkeja der er længe til mit hønseliv bliver en realitet. Nok først i sensommeren.
Men nu har vi da fået fastslået placering og størrelse og materialer. Der bliver ikke noget med vindueskig fra stuen, til gengæld bliver det hele lidt større. 6 kvm hus og 30 kvm gård. Så fyrstelige forhold for 5-6 høns.

Jeg er lidt spændt på hvad der udbydes af unghøner i sensommeren, om overhovedet nogen i de racer jeg kigger på.
Hvis nu det står lidt skidt til med udbud, tænkte jeg at jeg måske kunne starte med et par dværgwyandotter og håbe på at de skrukker, og så en gang købte rugeæg.

Kan man forvente at de gider at blive skruk om sensommeren/hen på efteråret?
Er det fint nok at få kyllinger om  efteråret? Eller skal man vente til det bliver forår?
Med venlig hilsen Charlotte

1,0 husbond
2,1 børn
1,0 berner sennen blanding
1,3 maran
0,2 kochin
0,1 orpington
0,05 RIR

Offline Veteranen

• Passiv bruger
Sv: Mens vi venter på Godot. Flere små spørgsmål
« Svar #1 Dato: 10 Juni , 2015, 19:27 »
Lidt øv at du ikke kommer til at kunne se dine kyller fra huset. Der er meget fornøjelse ved at kunne følge deres liv.
Når du er klar til sensomren vil der være en hel del æggeklare hønniker til salg fra det tidlige forår. Dine forberedelser bør blive belønnet æg, snarest muligt.
De fleste rugehøner bliver kaldt til skruk af naturens soltimer om foråret.
Hilsner
Havehøns giver fred, afstressning og harmoni.
8 store "hjemmelavede" høns på græs.

Offline Tante Brun

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 10 Juni , 2015, 19:45 »
Det lyder godt, hvis jeg kan skride direkte til høns. Så kan vi lave kyllinger senere.
Jojo jeg kan skam sidde i al magelighed i stuen og kigge ud i hønsegården. Jeg forestiller mig dog at jeg nærmest kommer til at bo derude i starten ;D
Det jeg refererer til var en af mine idéer om at lave direkte kig fra stue og ind i hønsehuset, så vi delte rude.
Med venlig hilsen Charlotte

1,0 husbond
2,1 børn
1,0 berner sennen blanding
1,3 maran
0,2 kochin
0,1 orpington
0,05 RIR

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #3 Dato: 10 Juni , 2015, 20:21 »
Det er smart at være på forkant. Du kan da allerede nu tage kontakt til avlere, oplyse herinde om hvad du gerne vil have og lave forhåndsaftaler m.m. Ingen grund til smutveje før du har prøvet den almindelige logik. Til efteråret plejer der at være masser af unghøner til salg, men det mest eftertragtede racer er selvfølgelig lidt sværere at komme i nærheden af. Derfor er det smart at tænke fremad.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)