Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Katten gør æg?  (Læst 1315 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline liski

• Passiv bruger
Katten gør æg?
« Dato: 02 Maj , 2009, 11:28 »
Jeg har lige overrasket min hunkat i hønsehuset med hele femøren begravet i æglægningsfoder.  Måske skulle vi ikke have fået hende steriliseret?

:o ???  ::)
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Helle

• Passiv bruger
  • 1,10 lys columbiafarvede dværg sussex
Sv: Katten gør æg?
« Svar #1 Dato: 02 Maj , 2009, 11:53 »
Her ville jeg håbe at katten bare kunne nøjes med hønsefoderet.  ;D
Vi har rævesikret hønsegården, net over mod rovfugle,- men det havde katten bidt i stykker for at få fat i en kylling. Tja,  bare det havde været foderet, for så skulle hønsegården ikke laves om til Fort Knocks.  ;D
Helle
Begejstret ejer af gode ægproducenter :-)

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #2 Dato: 02 Maj , 2009, 20:58 »
Når den nu er steriliseret kunne det jo være du kunne bruge den som skruk i stedet for. Det må da være dejligt varmt under sådan et dejligt blødt kattemaveskind. ;D
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 02 Maj , 2009, 23:47 »
God idé, Stinne.  Nu skal vi bare træne "Dæk" og "Stay" et par dage. <A Det skulle Liljemissen sagtens kunne lære.  ::)  Som det fremgår, er hun ikke den skarpeste kniv i skuffen! <T
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #4 Dato: 03 Maj , 2009, 16:06 »
Lise min kat spiser også gerne hønsefoder, om jeg fatter det og hvede hvis vildænderne ikke lige jager hende væk.  *g
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 03 Maj , 2009, 16:36 »
Nu er din kat jo også noget helt særligt, ikk' Berit?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 03 Maj , 2009, 16:36 »
Lise min kat spiser også gerne hønsefoder, om jeg fatter det og hvede hvis vildænderne ikke lige jager hende væk.  *g

Ja, katte er ikke helt tilregnelige  ;D

Berit, hvor er det synd med din skrukhøne.  Jeg har ingen forstand på årsagen, men jeg kan føle med dig.  Det gør ondt!

*b

måske skulle vi tage os en lille trøstedans   *d
Venlig hilsen
Lise Kirk

Offline Dorte Hee

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 03 Maj , 2009, 16:37 »
Min tidl. kat har aldrig spist hønsefoder, men min hest og de andre han delte stald med, blev for mange år siden fodret med æglægningsfoder. Der hvor jeg boede til leje, havde de en amerikansk au-pair fyr som dyrkede bodybuilding og som spiste rå æg  <R i store mængder. Da han også fodrede hestene og ikke ku læse dansk, tog han da bare hul på en pose foder. Vi skreg af grin og måtte fortælle ham, at heste ikke lagde æg (ihvertfald ikke danske heste) selvom vi godt vidste han skulle spise rigtig mange hver dag  *g  ::) Heldigvis havde han humor og grinede med. Og hestene ja de åd det der blev lagt i krybben  ;D
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 03 Maj , 2009, 16:51 »
 *f *f *f
Venlig hilsen
Lise Kirk