Orloff er da ellers en ret facinerende race og havde jeg uanede mængder af tid, plads og penge, så var de 100 % en race, jeg gad gerne have.
Og Nøgenhalse er en meget robust og god æglægger.

Alt andet lige, så er det da fedt nok at have en race eller to af de mindre talrige, men det er desværre ikke altid lige nemt at finde gode dyr eller for den sags skyld nyt blod ( som er i orden ) .
Så den tanke skal man også have in mente. Desuden kræver det lidt mere at opdrætte seriøst, for her det en fordel at have flere stammer eller i hvert fald en hane eller to mere, så man ikke stå på bar bund, hvis man er uheldig at miste en.
Jeg vil dog ikke være en lyseslukker, for mange ting kan da lykkedes hvis viljen og interessen er til det.
Det kunne måske være en løsning, hvis man var et par stykker om at starte op med en race, for så havde man en sparringspartner. Især når man ikke selv har uanede mængder af plads.
Jeg kan igen og igen ligeledes kun opfordre folk til at få racerene høns og være med til udbrede og ikke mindst bevare dem.
For racerene høns æder, skider og fylder det samme som hybrider og diverse krydsninger også gør-
Og vi mangler i den grad folk som kan og vil være med til at bevare de mange racer og varieteter som findes, så vores efterkommere ikke kun skal se på brune og hvide hybrider.