Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hanen er led, hjææælp  (Læst 9957 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
Hanen er led, hjææælp
« Dato: 01 Maj , 2009, 11:43 »
Jeg har en unghane på ca 6 måneder. Han galer og synes selv han er ret sej. Det synes jeg nu ikke ubetinget. Den ene høne der gerne vil trædes behandler han forkert - synes jeg. Han har ikke helt check på fra hvilken retning hun skal parres og holder med sit næb rigtig godt fast i hendes dusk (så Søs, pas nu på tankegangen) på hendes hoved og hu skriger noget. Han er nu også begyndt at forgribe sig på e af de store kyllinger (3 måneder gammel) og de fatter jo absolut ingenting af hvad han vil. Den skriger også helt vildt når han hopper hen mode den.

Er det ikke bare af med lampetten eller hvad?

Jeg har en anden og mere erfaren hane i "ærmet" til at overtage hans plads. Den kan flytte ind i morgen.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Dorte Hee

• Passiv bruger
Sv: Hanen er led, hjææælp
« Svar #1 Dato: 01 Maj , 2009, 11:47 »
Han lyder ikke som nogen speciel gentleman  >:(
Jeg ville nok overveje at true ham med suppegryden og få en anden hane
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline Helle

• Passiv bruger
  • 1,10 lys columbiafarvede dværg sussex
« Svar #2 Dato: 01 Maj , 2009, 11:58 »
Jeg har ikke meget erfaring med hverken store kyllinger eller teenagere, - men måske er han bare meget ivrig og fordi han er teenager ikke helt lært hvordan damerne helst skal tages ;)
Helle
Begejstret ejer af gode ægproducenter :-)

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 01 Maj , 2009, 13:32 »
Jeg ville nok også give ham en chance mere, han skal jo lige lære hvordan det fungerer.
Desuden så holder haner i dusken på hovedet når de træder hønerne, det er bare et spørgsmål om hvor vilde de er  ;)
Da jeg havde en unghane var han også helt tosset, hoppede på fra siden, trådte rundt på damen og hev og sled i nakken af damerne. Den gamle Georg er mere blid, han gør lidt haneben og så lægger damerne sig og Georg træder forsigtigt op og gør hvad han nu gør og træder af igen. Men han holder også fast i håret md næbet. ;)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #4 Dato: 01 Maj , 2009, 13:35 »
Øvelse gør mester som man siger, og den unge hane skal bare lige lære det så kan det være han bliver en god hane  *l
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 01 Maj , 2009, 13:38 »
Jeg ville give ham en chance mere. Han er teenager og hans testoteron hvirvler rundt.
Her har vi prøvet det med 3 orpingtonkokke. De er fra august sidste år og er stadig nogle skidderikker (undskyld sproget) når damerne skal betrædes. Vi har i disse dage lige fjernet deres søster, for de var simpelthen for voldsomme ved hende. Hun er desværre blevet helt skræmt, men går nu sammen med en brahmakok der er meget stille og rolig.
Det er med andre ord ligesom drenge, det er bare en fase de skal igennem, inden deres hormoner kommer nogenlunde under kontrol  :P ;)

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #6 Dato: 01 Maj , 2009, 19:32 »
Tak for svar og råd. Det kan da være at Frank Jensen skal have en ekstra chance.

Jeg har lige set at han har haft fat i en anden af de store kyllinger.
Jeg gad vide om HAN kan se forskel på kønnet på kyllingerne. Eller om han bare prøver lidt til højre og lidt til venstre. Det er jo en eksperimentiel fase han er i. ;)
Mange hilsner
Stinne

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #7 Dato: 01 Maj , 2009, 20:10 »
Jeg ville slagte ham. Har dårlige erfaringer med hypersexede haner - de lærer aldrig at opføre sig ordentligt og om 2-3 måneder farer han i benene på dig når du går ind til hønsene. Inden den tid har han skræmt livet halvt af dine uskyldige hønniker. Næh, spis ham inden han bliver sej på den kedelige måde!
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 01 Maj , 2009, 21:19 »
Man skal bare sætte sig i respekt overfor sine haner lige fra starten af. Råb lidt af ham, bask med armene og hvis han bliver for slem så løb efter ham med flagrende arme.
PS: Husk at tjekke om nogen kigger på dig ;)
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #9 Dato: 01 Maj , 2009, 21:21 »
Men desværre  >:(
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 01 Maj , 2009, 21:25 »
Han lyder meget ubehagelig.  Han vil nok ikke blive den sværeste at svinge øksen over, hvis det bliver til det.

*b til dig, Stinne.
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline mutti

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 01 Maj , 2009, 21:33 »
Tak for svar og råd. Det kan da være at Frank Jensen skal have en ekstra chance.

Jeg har lige set at han har haft fat i en anden af de store kyllinger.
Jeg gad vide om HAN kan se forskel på kønnet på kyllingerne. Eller om han bare prøver lidt til højre og lidt til venstre. Det er jo en eksperimentiel fase han er i. ;)

fedt navn  :D :D *y *y
Helle Signe Jacobsen

<P
34 Isa Waren
1.10 dværg opington
7 dværg wyandotter
2 dværg kochin
1 Børge hest og 1 Gaffemis
2

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #12 Dato: 01 Maj , 2009, 21:46 »
He he, han er jo rød. ;)
- Og da han hed Ritt Bjerregaard (han burde jo være blevet til en hønnike) var han ikke helt tilpas, så det blev til Frank Jensen. Ha er nu stadig lidt af en afviger (eller f***ed up af testestoron. ???
Mange hilsner
Stinne

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #13 Dato: 02 Maj , 2009, 19:24 »
Nå, men Frank er blevet slagtet og ligger nu i rengjort stand i en plastikpose i køleskabet. I stedet for ham har vi fået den smukkeste og blideste blå silkehane. Den kommer oprindeligt fra Berit,  :-* men har lige været omkring min søster. De kom dog frem til at de ikke ville have hane og han er nu flyttet hjem til os. Så flytter der om nogle uger to små kyllinger den anden vej i bytte. :D
Vores nye hane gik i hønsegården sammen med de store kyllinger i eftermiddags og nu her til aften er de alle blevet lukket ud i haven. Nu går alle 12 høns sammen i haven og sandbader vildt og inderligt lige oven i mine tulipaner. Vores nye hane hedder Hansemand og er lidt hæs i sit gal. Så ham er der bestemt ikke nogen der kan få ondt i r**** over. Vi er SÅ glade for ham - og for hans gode temperament og blide behandling af damerne.
Mange hilsner
Stinne

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 02 Maj , 2009, 19:26 »
 <P <P <P <L <L Jaaahh, Hansemand!
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk