Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Utroligt men sandt  (Læst 1586 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Utroligt men sandt
« Dato: 17 Maj , 2015, 21:57 »
Man kan faktisk få æg, ja du hørte rigtigt, selvom man opdrætter racehøns og endda også udstiller dem.  :o

Og nu til det næst mest utrolige, man kan også få æg af forskellige farver og STORE æg også, selvom det er racehøns.

Og nu til det sidste, men mest uhyrlige og fantastiske, man kan sørme også få æg nok til både familien, venner og lidt arbejdskollegarer også. /o /o

Ja, det alt sammen er ganske vist, og ikke en fjer, som bare er blevet til 5 høns.
« Senest Redigeret: 17 Maj , 2015, 22:17 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Anne Grethe

• Bruger
Sv: Utroligt men sandt
« Svar #1 Dato: 17 Maj , 2015, 22:04 »
Aner man en anelse sarkasme?
"Det er da en syg høne, der har lagt det der æg..." (Blinkende Lygter)

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #2 Dato: 17 Maj , 2015, 22:06 »
Næh prøver bare at aflive en myte eller tre.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline nimrod

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 18 Maj , 2015, 08:28 »
Mine plymo'er giver ret konsekvent 6 æg om ugen og araucanaerne 5 om ugen - så kan man vist ikke forlange ret meget mere :D
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Bente E.

• Bruger
« Svar #4 Dato: 18 Maj , 2015, 19:02 »
Dine smukke æg ligner det, jeg samler ind her også - jeg har dog ingen hvide. Det er sandt, racehøns lægger da fint med æg - og de ligner gudinder, når de går i haven - sådan tre barneveldersøstre, der slikker sol og spreder vingerne ud - det ser da kanont ud! For ikke at tale om min røde sussex-dronning midt i alt det grønne, glinsende og kæmpestor. Og mine to havenisser - blå maraner med meget røde kamme. Jojo, det er en god tid i haven.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Veteranen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 18 Maj , 2015, 19:22 »
De bedste æglæggere blandt racehønsene er lige så produktive som industrihønsene. En del af hybridernes påståede præstationer tager udgangspunkt i industriens forhold, hvor der ikke er forskel på sommer og vinter på "fabrikken".
I villahaven hvor vi prioriterer æg med hensyntagen til dyrevelfærd, og hvor dyrene skal trives ude både sommer og vinter, der bør man undgå hybrider.
Uanset om man vil have æg, kød, kæledyr eller dette i kombination, så er der ingen grund til at vælge dyr fra, og dermed støtte, en ussel industri. Racehønsene gør det bedre, og de kan anskaffes med en god samvittighed /o
Havehøns giver fred, afstressning og harmoni.
8 store "hjemmelavede" høns på græs.

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
« Svar #6 Dato: 18 Maj , 2015, 19:52 »
Mine 3 damer giver 1 æg ca hver dag.  /s.
Til næste år, januar/februar 2016 kan jeg forvente mine Kylling af i dag, begynder æglægning  <D
Min nuværende ægpusher er glad, så har han mig fortsat i sit net  :)

Offline Tskoglund

• Bruger
« Svar #7 Dato: 19 Maj , 2015, 08:16 »
Når racehøns ligger æg,forskellen er vel at hybriderne ikke holder barselsorlov.
Når jeg har haft høns synes jeg ind imellem det kunne føles som hele flokken blev skruk på en gang. Og jeg har da følt mig lidt til grin,når jeg hentede hønsefoder og købte æg i Brugsen😝
Hønseløs,men skruk
0,1 hund
3,3 katte
0,1 barn
1,0 Bjørn(mand)

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #8 Dato: 19 Maj , 2015, 09:24 »
Nu er det ikke alle racer, som skrukker og nogle gør det mere end andre.

Jeg køber ALDRIG spise æg, for jeg har æg selv hele året rundt. 
Mvh Lene
Seriøst opdræt af: