Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: fødevarestyrelsen rasler med sablen  (Læst 9207 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: fødevarestyrelsen rasler med sablen
« Svar #15 Dato: 18 Maj , 2015, 16:43 »
De må rasle, og vi gør hvad vi altid har gjort. Nemlig tænker os bedre om end lovgiverne og gør som fornuften byder os. ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #16 Dato: 18 Maj , 2015, 17:45 »
Det er EU's biproduktforordning der siger det her. Det er det samme i bl.a. England. Der må de heller ikke få køkkenaffald, medmindre det er fra et vegansk køkken.

Så må vi slå os sammen på EU plan og lave et EU-hønseoprør.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline hanemikkel

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 18 Maj , 2015, 18:38 »
Det er jeg enig i Henriette. Men hvis man sælger sine æg, så er man nødt til at fortælle dem, at man fodrer med madrester og ikke lever op til de officielle regler.
Så har de en fair chance for at vælge selv.
Har eller har haft:
Høns: Faverolles (laksefarvede), Australorp (sort, blå), Araucana (vildtfarvet, sort), Maran (sort-kobber), New Hampshire (rødbrun), Sussex (lys), Italienere (hvide).
Ænder: Orpington (gul), moskus (hvid), campbell (khaki).
Gæs: Danske gæs (grå), Steinbacker (grå).

Offline nimrod

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 18 Maj , 2015, 19:04 »
så et vegansk køkken med norovirus hindbær, listeria sødmælk, E.coli dadler og salmonella melonkerner må gerne udfodre deres rester ...

Alle de nævnte fødevarer inkl. bonus er fundet i DK i 2015 eller 2014 af fødevarestyrelsen

Jeg er selv helt vild pernitten med hvad mad jeg køber, så selvfølgeligt skal det være 100% i orden hvis jeg skal have lov til at sælge noget - både af etiske, sundhedsmæssige, sikkerhedsmæssige og konkurrencemæssige grunde, men jeg har det altså svært med ting der ikke giver mening

Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
« Svar #19 Dato: 18 Maj , 2015, 20:54 »
Uha, det er en svær sag den her. Som landmand siden 1991 og de første 21 år af mit liv på et gartneri, så kender jeg til hudløshed hvad det vil sige, når der komme forordninger, lovgivning osv osv, fra EU og NaturErhvervsstyrelsen om hvad man må, ikke må og skal og ikke skal på sin matrikel.
Det er ikke småting vi er blevet pålagt gennem tiderne. Nogle ting er selvforskyldt - hvis ikke man opfører sig ordentlig og tager hensyn til naturen. Men der er ved gud også meget der er det rene pjat.
Nu står vi hønseholdere så i suppedasen. Hvis ikke vi overholder regler og lovgivning, men gør hvad vi selv finder rigtigt. Hvordan skal vi så kunne få andre til at rette sig efter de regler vi finder helt naturlige - for andres gøren og laden.

Det er snart ikke til at kunne levet et helt enkelt og naturligt liv mere. ALT skal kontrolleres og alt skal andre blande sig i, hvad man gør eller ikke gør, eller ikke bør gøre.

JEG ER TRÆT AF DET REGELTYRANI der trækkes ned over os.  <W <W <W.

I går skulle nogle kalve øremærkes. Det gik ikke helt efter bogen. Jeg ramte forkert, blodet flød - stakkels dyr. Den elektroniske del fik de ikke i, da tangen smuttede ned bag en spand og da jeg fandt den, var dyrene lukket ud, de skulle ikke plages mere. Men ved kontrol er mine dyr ikke ok, så bøde osv osv. 4 Tjørnetræer dækker 200m2 græs - tilbagebetale 3 års tilskud (ialt kr 41,27). Kørerne må ikke krydse åen, de vivler grit op, som lækker sig i åens midte. Rammer bare få kunstgødningskorn - fra naboens gødning af sine jorde - bliver jeg fratager min omlægningsstøtte til økolog, og må starte forfra med omlægningen  /f /f /3