Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: ny hønsegård  (Læst 5310 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
ny hønsegård
« Dato: 01 Maj , 2009, 10:42 »
Jubii.....jeg har endelig fået overtalt min bedre halvdel til at hjælpe mig med at lave en ny STOR hønsegård.
Vi har et stort bælte med juletræer som er blevet alt for stor (5 - 7 m høje ) og jeg brugte hele forrige sommer på at fælde en masse i den ene ende og stamme resten i området op i 2 meters højde så der er masser af plads, læmuligheder, skygge, store åbne solpletter og masser af dejlig græs som bare piblede frem da der kom lys til skovbunden. Jeg havde to små ponyer gående på en lille fold ved siden af og de nød at få lov til at komme ind mellem granerne også. Nu er de borte begge to og jeg har fået lov til at inddrage næsten hele området til HØNSEGÅRD  ;D
Hvad siger I så ?? Næsten 600 kvm græs og ca 800 kvm under granerne !! Og tilmed indendørs velisoleret hønsehus i bygningen lige op til. Er det ikke bare luksus !! Jeg glæder mig som et lille barn på putternes vegne.  :D

Jeg har planer om at lave (læs: Min mand skal arbejde hårdt) nogle små redehuse og stille forskellige steder i selve gården og selvfølgelig også redekasser indenfor. Så kan de selv vælge hvor de har lyst til at lægge deres æg.

Jeg har længe være træt at den ynkelige lille hønsegård som de har nu, for der er ikke skyggen af græs eller for den sags skyld andet. jeg plukker masser af grønt og smider derind til dem, men det er ikke det samme som hvis de selv kan gå og nippe det af. De bliver ikke lukket ud i haven mere da vores tåbelige hund ikke kan lade være med at jagte dem rundt, de stakler. Det sluttede da han fik fat i hanen og snuppede alle hans halefjer....hold da op hvor var han stolt da han stod der med fjer i hele munden, det fjols !! Stakkel Oskar var MEGET fornærmet  :'(

Men NU er det slut med usle boligforhold for mine høns  :D NU skal de have et ordentligt liv med de bedste forhold i verden...håber jeg !

MVH Vipse
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: ny hønsegård
« Svar #1 Dato: 01 Maj , 2009, 10:58 »
Hvor lyder det bare godt, tillykke med det, vi glæder os til at følge med i billeder - hint hint  <M
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #2 Dato: 01 Maj , 2009, 11:03 »
Det lyder jo som et hønse-parasdis. Den bliver godt nok stor og hønsene vil da elske at gå inde mellem træerne og fiske alt det kryb og kravl ud, det indeholder.  <I
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 01 Maj , 2009, 11:08 »
Bare det var mig, der kunne få sådan en hønsegård! Det bliver da et hønseparadis :D

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #4 Dato: 01 Maj , 2009, 11:32 »
Ja det må da bestemt være hønseparadis  ;D
Jeg skal nok lægge billeder herind så I kan se når den er færdig.
Jeg kunne næsten heller ikke få armene ned igen da han endelig, efter 1 times forelæggelse og masser af gode grunde til hvorfor vi ikke kunne leve uden en ny hønsegård, sagde: "Ja ja da, så får du din hønsegård. Men den skal være STOR så der går LAAANG tid før du vil have den udvidet igen! Få så købt de materialer vi skal bruge så vi kan komme i gang !"  Han ER da sød, min dejlige mand  ;D

Og så tilføjede han lige at jeg godt kunne få købt nogle af de der Australorp (staves ?) for dem synes han er så flotte, så jeg bestilte med det samme nogle kyllinger som bliver udruget midt i maj.

Jeg er så GLAD.....hi hi hi
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #5 Dato: 01 Maj , 2009, 13:46 »
Hej Vipse.
Tillykke med det, kan udemærket forstå at du går rundt med armene i vejret.
Det lyder meget som herhjemme hos os.

Mig : Neeeej, jeg har fået en god ide´!
Manden min : Åhhh, nej hvad skal jeg nu lave og hvad kommer det til at koste ?

Godt at vi kan holde vores mænd i vigør, tænk på hvor menge penge de sparer på fitness center mm. *g  *g

Held og lykke med projektet...

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 01 Maj , 2009, 13:50 »
Det med gårdene smitter åbenbart  ;D

Vi har også lige i dag taget hul på projektet "Større hønsegård".
Vi havde før dværghøns og da vi flyttede hertil i vinters blev den tidligere gård bare sat op midlertidigt.
Nu er vi jo så gået over til de tunge racer og i dag er det første spadestik taget og manden er i gang med at støbe stolperne  ;D
Rigtig god fornøjelse med gårdbyggeriet både til Vipse og Lene  ;)

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 01 Maj , 2009, 14:39 »
Mig : Neeeej, jeg har fået en god ide´!
Manden min : Åhhh, nej hvad skal jeg nu lave og hvad kommer det til at koste ?

Helt ordret kunne det være sagt herhjemme!  ;D
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 01 Maj , 2009, 15:32 »
Det bobler da bare af fryd her på denne tråd  *o <P <L
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk