Det er al for lidt plads, synes jeg, selvom buret bliver flyttet, så synes jeg stadig høns har brug for mere plads til at gå rundt på. En flok er på min. 3 høns, og jeg vil sige hvis du vælger dværghøns, så er det min 1 m2 i selve huset, og 6 m2 i gården. Selvom det er lovligt at gøre det mindre, så vil de fleste af os jo helst adskille os fra burproducenterne på en positiv måde

Det kan blive ret problematisk at holde en flok sammen, skille dem ad hele sommeren, og så flytte dem sammen igen. I starten vil de sikkert stresse over at være kommet væk fra flokken og de kan høre dem på afstand. Dernæst kan det være tricky at sammenføre voksne dyr igen, og vil sandsynligvis give stress der også.
Selve ideen er rigtig god, men jeg ville vælge at holde flokken samlet, og så tænke større. Du kan sagtens lave et sommerhus til dem, som kan flyttes. Det kan jo godt laves af noget lidt lettere materiale til sommerbrug, hvis du kan få selve huset i læ om vinteren, så det ikke bliver ødelagt. Og så i stedet for en fast gård så kan du lave et midlertidigt hegn af havehegn, som du kan flytte rundt. Eller evt en lille fast rovdyrsikret gård, men med adgang til en større med flytbart hegn.