Mit indlæg:
§ 1. Bekendtgørelsen fastsætter bestemmelser om autorisation og registrering af fødevarevirksomheder
og virksomheder, der håndterer fødevarekontaktmaterialer, samt krav til egenkontrollaboratorier.
Skal vi indsende vævsprøver til test - hvis ja, hvilke mængder
Nyt spørgsmål:
Skal der være særskilt toilet - kun til ens fødevarevirksomhed - eller kan man (som nu) reservere et af privatboligens WC kun til brug for personer der arbejder med fødevarerne i en bestemt slagteperioder ?.
Nyt spørgsmål:
Hvad betyder "omklædnings faciliteter", skal det være et særskilt rum, eller må man omklæde i rummet man feks udtager?
Nyt spørgsmål:
Hvad skal man gøre med indvolde og andet slagteriaffald ?, skal det til DAKA, eller må man fodre rovfugle med det ? Altså lægge det ud i fri natur - eller grave det i jord
Nyt spørgsmål
Kan det komme på tale, at man skal betale forhøjet spillevandsafgift, pg af bl a blod fra slagtninger ? Eller skal spillevandet opsamles og afhentes særskilt ?
Nyt spørgsmål:
Stalddørssalg - i dag har forbrugeren selv ansvar for det de køber ved stalddøren. DVS at de påtager sig en selvrisiko når de køber en vare ved stalddøren - Sælger kan ikke stilles til ansvar for varen. Eller pålægges sælger nu samme ansvar som en dagligvareforretning har (sidste salgsdag osv).
Nyt spørgsmål
Hvis man feks slagter for en anden producent og står for videresalget til forbrugeren/detailforretningen hvem har så ansvaret for varen, mig, leverandøren eller den forretning som modtager og videresælger.
I dag har detailforretningen ansvar for de varer de sælger, ...så ??
Nyt spørgsmål
Skal man - som andre handlende - ved enkeltsalg fra kr 1.000 udstede kvittering ?
Nyt spørgsmål
I dag skal man forsikre hjælpere i sin virksomhed, også selv om det er familien der hjælper til. Dette betales årligt med tilbagevirkende kraft. Man skal oplyse hvor mange der har arbejdet hvor længe - og så kommer der en forsikringsregning til betaling. Kommer denne regel også til at gælde nu for ens forretning ?
Nu stopper jeg for denne gang
- men vender tilbage hvis der dukker mere op