Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Silkehøns  (Læst 2687 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hubert0502

• Passiv bruger
Silkehøns
« Dato: 13 Maj , 2015, 12:13 »
Hej, jeg har fundet 2 silke dalmatiner 1.5 år gamle og 3 alm silke hvide 8-10 mdr. gamle - samlet pris kr 1000.-. Er det en rimelig pris? Og hvad er jeres erfaringer med at handle privat på gul og gratis?

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Silkehøns
« Svar #1 Dato: 13 Maj , 2015, 12:31 »
Personligt synes jeg godt nok det er dyrt. Men det handler vel om udbud og efterspørgsel. Jeg vil mene at 100-150 kr pr stk for unge høner er passende.

Mange af os herinde har også ting til salg på gul og gratis, dba mm. Det gælder alle steder om at vide hvad man går efter, og være kritisk med forholdene dyrene går under.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Hubert0502

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 13 Maj , 2015, 12:38 »
Synes også det lyder lidt dyrt, men er dalmatiner dyrere? Har bedt om at få tilsendt billeder og så vil jeg selvfølgelig tjekke forholdene når jeg skal derop - er der noget specielt jeg skal være obs på og hvad med alderen, kan jeg på nogen måde tjekke at den er korrekt?

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #3 Dato: 13 Maj , 2015, 15:17 »
Hvis dyrene er i orden, så er prisen da fair nok. Høns er i forvejen meget billige i Danmark kontra vores nabo lande.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Hubert0502

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 13 Maj , 2015, 15:35 »
Okay, nu har jeg ledt så længe, så mon ikke, jeg betaler prisen ligemeget hvad;-) - har modtaget vedhæftede billeder og synes (med min ringe erfaring) at de ser okay ud?