Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hej igen.  (Læst 1459 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pylle pylle

• Gæst
hej igen.
« Dato: 30 April , 2009, 22:03 »
Har tidligere været medlem af dansk fjerkræ forum, men har haft en længere pause.
jeg har savnet forummet, og tænkte at det nu var på tide jeg kom forbi igen.
så hej hej til alle.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: hej igen.
« Svar #1 Dato: 01 Maj , 2009, 05:43 »
Hej igen, og velkommen tilbage.
Fortæl lidt om dine høns, det elsker vi at høre om  *o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #2 Dato: 01 Maj , 2009, 08:41 »
 <I Ja velkommen tilbage, ja jeg behøver jo ikke fortælle at det er et rart sted dette forum,  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

pylle pylle

• Gæst
« Svar #3 Dato: 01 Maj , 2009, 10:43 »
jamen jeg vil da med glæde fortælle om mine høns.. det elsker man jo at gøre!!
Jeg købte 1.3 dværg silker i vinters.. og nu er der altså kommet familieforøgelse.
af de først 8 æg, var der 7 befrugtet. det ene trillede desværre ud af reden, 2 dage før de klækkede, og så var der 6 tilbage. og som dum og uerfaren hønsedame jeg er, satte jeg hønen med kyllinger tilbage til gården, og så var der 5 tilbage. slog mig selv i hovedet.. var kun væk i 5 min, og det var altså nok til det blev begået mord i hønsegården. 5 dage efter min første høne blev skruk, blev nr 2 det sørme også. Jeg havde jo ikke samlet æg ind til dette, og havde kun nogle gamle i køleskabet. plus nogle fra min mor, som er fra store silker. men jeg tænke, vi prøver da, og sørme om der ikke kom 9 dejlige kyllinger ud af alle 9 æg!! havde jeg godt nok ikke regnet med. men tror måske det har noget at gøre med hønsekongens hønseguf opskrift, altså den med bær.. ikke hvidløgsguffen.
så jeg har altså 3 hønsegårde op at kører nu..

den anden dag, skulle jeg så vise mine smukke dyr frem, og børnene ville så¨gerne se at hønsene har blå hud. Jeg tager min mest tamme høne op, og fik så et kæmpe chok. huden var levende!!! staklen havde fået hønselus!!!! nej nej nej.. jeg kiggede de andre efter, og alle led af lus!!! jeg fik helt ondt i maven.. jeg havde næsen lyst til at tude.. hvordan kunne så usselt et menneske som jeg, have lov til at have dyr!!! tænk at jeg ikke har opdaget det!!!  :'( men alle ser så friske og flotte ud.. og når de er så hvide og puffede i fjerene, så ligner de bare nogen som ikke kan få utøj..
mig ind og hente mig chock spray. alle hønsene fik, og huset blev skuret ned med brun sæbe, for derefter at spraye alting ind. jeg blev måske en anelse hysterisk.. men skuffelsen over hvor dårlig hønseejer jeg var, var bare ulidelig!! jeg har puttet det der hvidløg vitamin i deres vand, (det man køber hos america). igår ville jeg så give dem 2 omgang, og kommer i tanke om, at man jo også skal kigge effter kalbensmider. oh skræk og ve, om ikke 2 af hønsene har fået det også!! så mig hen og vaske ben, og smørere dem ind i god tyk olivenolie.. køber vaseline idag.. og så står den på hønseguf produktion resten af dagen..  Jeg gik lige og var så stolt over mig selv, fordi jeg bare havde styr på det med kyllingerne.. og jeg tænkte, at de måtte være ekstra stærke mine høns, når gamle køleskabs æg, kunne blive til smukke silkekyllinger.. men nej.. jeg blev så gruelig forskrækket.
men men men... jeg har da lært en masse. fra nu af, bliver det til fast kotume, at gå alle hønsene efter mindst en gang om måneden.. medmindre at der selvfølgelig ser ud til at skulle være noget..

Det skal også lige siges, at halvdelen af alle kyllingerne er store silker, fra min mors høne. resten er mine dværgsilker!
Der kommer lige nogle billeder.
« Senest Redigeret: 01 Maj , 2009, 11:05 Fra pylle pylle »

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #4 Dato: 01 Maj , 2009, 10:49 »
Jeg tror bestemt ikke at du er en dårlig hønsemor, nej tværtimod gør du jo netop hvad du kan for at hjælpe dine dyr, nej jeg tror derimod at det utøj kommer derfra hvor du har købt dem, men hvor er det godt du opdagede det  <M *b
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #5 Dato: 01 Maj , 2009, 10:55 »
Sikke et flot rugeresultat. Hvis du var en dum, dum hønsemor ;) ville dine høns ok heller ikke have ruget så mange yllinger ud til dig og som Berit siger, så opdagede du jo utøj'et og fik det smidt på porten.
Jeg opdagede også pludselig kalkben på en af mine høner og fik noget røde ører, men så længe man lærer, bliver man jo klogere. Og både dine og mine høns overlevede jo hele miseren.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 01 Maj , 2009, 11:02 »
Så længe man opdager evt. problemer, og gør noget ved dem, så er det OK i mine øjne  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 01 Maj , 2009, 11:06 »
Nemlig, Marianne! Hvis man opdager et problem, og lukker øjnene for det, er man et bæst, der ikke bør have dyr. Men når man handler så resolut, så er man da et anstændigt menneske. Utøj kan jo faktisk komme meget pludseligt!

Og tillykke med de mange kyllinger, Pylle Pylle. Det er da herligt :)
Dem glæder jeg mig til at høre mere om hen ad vejen.

pylle pylle

• Gæst
« Svar #8 Dato: 01 Maj , 2009, 11:08 »
tak. hvor er det pænt af jer.. troede jeg ville blive buet af mange gange fremover.
Jeg tror ikke hønsene havde utøjet med. Jeg købte dem af en rigtig god avler, som går på udstiling. da jeg fik dem, havde de lige fået en gang utøjs pulver, for det var stadig på dem da jeg åbnede kassen. og hun har været så utrolig sød og hjælpsom hele vejen.. tror bare det er kommet, og som sagt, har jeg ikke kigget efter det... har jo alligevel haft dem i et halvt års tid nu..

lige et par billeder mere..

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #9 Dato: 01 Maj , 2009, 11:13 »
Sikker nogle fine pudderkvaster  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #10 Dato: 01 Maj , 2009, 11:20 »
Nejjjjj, hvor er de flotte. Dem kan du godt være stolt af. :D
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

pylle pylle

• Gæst
« Svar #11 Dato: 01 Maj , 2009, 11:25 »
mage tak.. det er jeg også..  ;D