Måske det dårlige ben er koldt, fordi han ikke bevæger det så meget?
I hvert fald, hvis han ellers spiser og er glad, så se tiden an lidt. Du kan prøve at begrænse hans plads lidt, evt. sætte ham i et lille bur eller kasse et par dage, for at skåne benet.
En af mine gamle høns faldt i et hul og forvred foden i efteråret. Ankel blev helt blå og hævet. Hun fik støttebind på og en halmforet kasse at ligge i uden for hønsevolieren, så hun kunne se de andre, men ikke skulle slås med dem om maden. Og så mad og vand inden for kort gå-afstand. Så humpede hun frem og tilbage et stykke tid, nogle dage måtte jeg hjælpe hende tilbage til kassen. Sådan gjorde vi nok en uges tid, eller til jeg kunne se, at hun kunne støtte på benet igen. I dag går hun sammen med de andre høns igen

Med andre ord: Med mindre h*nen står/ligger og stirrer passivt frem for sig i smerte, så er jeg ikke til hurtige aflivninger, men til at se tiden an. Forstuvninger/forvridninger tager sin tid, hvis det er det der er problemet.
Hvis din egen teori holder stik, så vil det nok også vise sig over de par dage - tror du ikke benet vil skifte farve eller sådan noget?
Pøj-pøj med ham