Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Fliser og volieretråd  (Læst 8662 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tine Lind

• Bruger
Fliser og volieretråd
« Dato: 02 Maj , 2015, 09:24 »
Vi er i gang med at bygge voliere og hønsehus. Hønsene skal have fri adgang til volieren, så den skal sikres mod rotter og andre banditter.
Vi har gravet fliser 40 cm. ned og vil smide noget volieretråd med.

1. Kan man nøjes med at grave volieretråden ned i måske 10-20 centimeters dybde, når nu der også er fliser?
2. Kan man (for at spare lidt penge) nøjes med volieretråd i en halv til en meters højde og så hønsenet for resten?
3. Jeg forstår ikke, hvorfor folk skriver, at maskestørrelserne godt må være 10*25 mm, for så kan en rotte da komme igennem? Et hønsenet har huller på størrelse med en to-krone,  hvilket rotter kan komme igennem, så man kan da ikke bruge hønsenet?

Håber på flere af jeres herlige input ;-)

Offline Maskinarbejderen

• Passiv bruger
Sv: Fliser og volieretråd
« Svar #1 Dato: 02 Maj , 2015, 17:55 »
Rotter kan ikke komme igennem 1/2" x 1", derimod har mus ingen problemer med det.
Min minkfælde har 1"x1" masker, når der er en rotte i den, kan den ikke komme ud,
min kone er ræd for rotter, selv om den er fanget om morgenen, er den der når jeg kommer hjem, ergo kan den ikke komme igennem 1"x1" tråd

Offline Tine Lind

• Bruger
« Svar #2 Dato: 02 Maj , 2015, 21:42 »
Tak for dit svar :-)

Jeg håber nu også, at jeg slipper for at se en rotte :-) ! Men vi bor i et rigtigt kattekvarter og har selv kat, så jeg tror ikke det er det store problem.
Nå, vi hopper i på volieretråd og intet hønsenet.

Offline CSA

• Mangler profiloplysninger
« Svar #3 Dato: 08 Maj , 2015, 18:22 »
Hej
Jeg hopper lige med på tråden her:) Vi er også i gang med den store hønsegård samt hønsehus.
Vi har gravet meget dybt med gravemaskine rundt om hvor hønsegården skal stå. D.v.s at vi har tænkt os at sætte net 60 cm bukket ned samt eternitplader. Dernæst højde på gården ca. 210cm. Den skulle være godt sikret mod ræven :o - Vi bor på landet og her bor jo rotter og springmus "én masse" og de kan vel i grunden bare kravle opad hvis de ikke kan komme gennem nettet?

Her kommer så mit næste spørgsmål. Skal man lukke hønsene ind til natten, hvis man er sikret udefra OG hvilket str. net skal vi bruge hvis de ikke lukkes ind OG hvilket størrelse hvis de bliver lukket ind.
Her tænker jeg både sikkerhed, men også gennemsigtighed gennem nettet - skal jo gerne kunne kigge igennem:)

God weekend
Ser frem til svar :)
Forhåbentlig snart hønseejer, Charlotte

Offline nimrod

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 08 Maj , 2015, 19:13 »
Rotter og deslige kan bare ræse lige op ad 2 meter volierenet, det skal være lukket i toppen hvis det skal være rotte/mus/mår sikret :)

Det er min erfaring at eltråd rundt om hvilket som helst net holder ræven borte, og at alm. hønsetråd er NEMT at rive over for et rovdyr, samt at kyllingenet kan selv en lysten moskusand næbbe hul i på ingen tid ...  :)

Visuelt ser sorte/mørke net næsten usynlige ud på afstand, mens de galvaniserede er mest synlige
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Ege

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 08 Maj , 2015, 20:46 »
Jeg tog en malerulle og sort træbeskyttelse, rullede vores hønsegård indhegning som er brugte rævebure tråd, det blir rigtig godt og "forsvinder" så ses hønsene og selve hønsegården "forsvinder"i haven
Farven holder stadig efter 3 år
dværg Orpington.   div farver,  Mookee duer, Hvide koikarper, 1 Dværg Scnauzher   og 1.0 ægtefælle 0.0 børn

Offline Maskinarbejderen

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 08 Maj , 2015, 22:25 »
Jeg tror det er 10 år siden jeg malede voliere treåd i sort hammerlak, det holder stadig, tråden bliver neutroliceret så man har en bedre syn ind til dyrene, dengang havde jeg parakitter og trope fugle, nu er det Rød Dorking, de er godt nok væsentlig større, men tråden føles mindre synlig
hilsen frank