Ja.. Der er jo altid kagerullen hvis han ikke vil forstå

Eller også kan man jo altid købe en økse til ham.. Bare så han føler han har styringen

Selv om han er pænt kylling når det kommer til stykket

Og meget glad for dyr, når de er kommet til..
Eks.. nu er den lille kommet ind.. Og han syntes det var frygteligt dyrt at få en høne... men efter hun kom ind. så er det slet slet ikke dyrt, det vi skal betale hehe. nej så blev det pludselig meget billigt.
Men nu kommer der så et nyt spørgsmål op.. Jeg vil jo gerne have en god all-round høne, som lægger størrer æg.. Man skal jo vente i 5 dage for at få 2 "rigtige" æg til eftermiddagskagen, bare med en lille dværgorpington..

men den bør heller ikke være større end puttemor.
Og her er jeg altså bare på herrens mark.. Fordi jeg har aldrig rigtig været i nærheden af høns gennem mit liv.. Så det med størrelsesforhold osv?
Jeg ville skyde på hun er størrelse stor silke vægtmæssigt.. Og så er de store racehøns jo altså store i forhold eller?? Nogle der har en hybrid.. Sammen med andre racehøns i gården?. som kan guide.
Måske nogle der kan give mig en ide til hvilken racehøne jeg måske bør kigge efter? som er en god æglægger i størrelse "rigtige" æg

måske også et ok slagtedyr?? Som ligger i hybridhønens størrelse. Og helst ikke er flyvelysten.. Eller i hvertfald ikke kan flyve over et hegn på ca 1,20 cm.
men tager da som sagt til Døllefjelde.. Men de har jo nok ikke alle hønseracer som kan give et indtryk om størrelsen nu passer.