Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Min høne kan tælle!  (Læst 1212 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Min høne kan tælle!
« Dato: 28 April , 2009, 11:17 »
Den tidligere omtalte VARAN, nu igen sød Maran-høne, kan tælle! De fire Sussex-kyllinger er helt fjollede og leger vildt i græsningsburet. Når mor synes at det er nok, kalder hun dem ind i huset. De tre går pænt ind (man  kan næsten se det vandkæmmede hår) - den sidste gemmer sig bag mors foderskål. To sekunder efter kommer MOR ud og kigger efter den - også bag foderskålen - og så må Frække Frida med ind i varmen......
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Min høne kan tælle!
« Svar #1 Dato: 28 April , 2009, 11:36 »
Hun er vist ud over det sædvanlige. Hos os sker der af og til det modsatte.
I kender det vist, man er afsted i to eller flere biler, og alle ungerne fordeler sig på kryds og tværs, og så kan man jo næsten glemme en.
Det sker sommetider - sjældent - for mine skrukker: en kylling bliver agterudsejlet, og står så der og pipper hjerteskærende, indtil hele flokken kommer og henter den.
Jeg tænker det er fordi de er tre om kyllingerne, og den ene regner med at kyllingen er hos den anden og vice versa.
<P <P <P <L <L <L
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #2 Dato: 28 April , 2009, 11:54 »
Hun er bare en Maran  ;)

Kunne ikke nære mig *e

MVH Maranmutter alias Lene

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 28 April , 2009, 12:56 »
Såså, Lene, gå du nu bare ud og gør dit drivhus vagtel-klart, så du kan få lov til at komme med i min og Berits eksklusive drivhusvagtelklub med foreløbig to medlemmer:
 *d *d
Jeg får forresten nogle maran'er meget snart + en god håndfuld rugeæg  *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 28 April , 2009, 15:58 »
Jeg mener, der er lavet nogle tests - som viser, at høns og fasaner faktisk kan tælle deres kyllinger op til et eller andet magisk antal, som jeg har glemt hvad er. 10 måske. Hvis der er flere kyllinger, end den kan tælle til, så glemmer den dem, men hvis der er færre, så holder den mandtal og kontrol!

Hvis jeg havde 10 unger, er jeg heller ikke sikker på, jeg kunne holde styr på det :D

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 28 April , 2009, 16:32 »
Min skruk har i hvert fald også styr på hvor mange babyer den har. Når den går ind i huset og de ikke alle er gået med ind så render den ud og ind og klukker til de allesammen er inde i huset. Også selv om kyllingerne ikke står udenfor og pipper men bare nyder solen :)
Venlig Hilsen
Lisbeth