Jeg tror mine vagtler har det fint sammen, han kalder i hvert fald på hende, når han finder lækkert mad, og han sidder og nusser med hendes fjer.

Jeg gad da nok vide, om æggene er befrugtede, for jeg har ikke set ham træde hende, men med en enkelt høne og hane, forekommer det nok heller ikke så tit som i en hønsegård, hvor hanen jo til tider har travlt. Hehe.
Jeg synes det er rigtig trist, at manglende dømmekraft hos avlere gør at man får fremavlet nogle umulige dyr fordi man kun fokuserer på én ting. Du nævner her blå skælvagtel, og sølvfasan, og tidligere har du nævnt vagtler, der var grimme, men lagde mange æg. Vi påtager os jo et kæmpe ansvar, når vi holder dyrene væk fra deres naturlige omgivelser, så det skal vi leve op til, både på den ene og den anden måde.
Bjørn, som det er nu glider min dør ikke let nok, men mon ikke en gang WD-40 kan gøre noget ved det?

Det er nok en god idé, for det er min frygt at andre skal lukke dem ud. Jeg har også tænkt på at sætte et lille skilt på døren, hvor der står at den skal være lukket pga vagtlerne.