Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Spørgsmål vedr. ænder og gæs  (Læst 2987 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Landhønen

• Passiv bruger
Spørgsmål vedr. ænder og gæs
« Dato: 10 April , 2015, 23:07 »
Hej
Har lige et spørgsmål omkring ænder og gæs, håber i kan hjælpe. Jeg har en rigtig fin sø i min have som kunne være et perfekt sted til ænder eller gæs. Jeg leder efter en race som elsker at bade og svømme i en sø, det er lige meget om det er ænder eller gæs, bare en af delene.
Vh Nikolai

Offline lisaln

• Passiv bruger
Sv: Spørgsmål vedr. ænder og gæs
« Svar #1 Dato: 10 April , 2015, 23:45 »
Det er vist bare at vælge én :-)
Vi har rouenænder, moskusænder, vildænder og amerikanske gæs - de er alle sammen nogle badedyr! Men det er nok vildænderne, der bliver mest tossede, når de får en ny balje vand :-)
Brahma, stor (guld sortbåndet, sølv sortbåndet og hvid)
Moskusænder
Rouenænder
Vildænder
Amerikanske gæs
Katten, Gunnar
Korthåret tysk hønsehund, Bess

Offline Gnidding

• Passiv bruger
Sv: Spørgsmål vedr. ænder og gæs
« Svar #2 Dato: 01 Maj , 2015, 09:05 »
Vi har moskus... 16 stks lige nu. Dem vil du ikke fortryde.. de eeeeelsker at bade og leger helt enormt meget i vandet. Fx så basker de afsted, så de trækker sig hen over vandet med vingerne.... pigerne vasker sig, så vandet står som en sy omkring dem... parring foregår i vandet... det er simpelthen noget af det mest fornøjelige at se på, sådan en flok ænder, der bader! ;D

Derudover, så er de meget fertile, når de har adgang til mad, vand, rede mm. Lægger mange fine æg og laver mange ællinger, hvis du giver dem lov.
29 moskusænder, 2,2 Jumbo Magnum vagtler, 4 katte, 2 heste, 1 dværgvædder ... og cirka 3-400000 honningbier...