Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: O verdaekket terasse  (Læst 787 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline manniken

• Passiv bruger
O verdaekket terasse
« Dato: 06 April , 2015, 09:59 »
Hej

Nu ved jeg ikke om det er det rigtige sted at spoerge men vover det ene oeje. Sagen er at jeg bor i et traehus i de polske bjerge, jeg har en 60 kvm terasse med kaelder under som skal have et tag paa. Jeg er i tvivl om dim. paa det forskellige toemmer og afstand mellem stolper og laegter. Her kommer en del sne saa det kan blive et tungt lag paa taget. Taget skal vaerer at saadan nogle belagte plader der ligner tagsten. Nu idag 2.paaskedag vaelter sneen ned.
Jeg forstiller mig at stoebe saadan nogle "sko" (ved ikke hvad de hedder) ned til at holde stolperne. Meningen er at det hele skal have saadan en lidt tyrolerstil saa det passer her men det kan jeg nok finde ud af, det er mere de andre ting. Er der mon nogen der kan hjaelpe med lidt raad? God paaske til jer alle.

Offline Fisker

• Passiv bruger
Sv: O verdaekket terasse
« Svar #1 Dato: 06 April , 2015, 11:19 »
Prøv at kigge på den her tabel, hvis der kommer mange cm. Sne på fladt tag skal du nok fordoble dimensionerne og/eller formindske afstanden mellem de bærende bjælker og/eller øge understøtningspunkterne.
Tabellen er fra nordamerikansk bog hvor der kommer noget sne, men de specifikke forhold hvor du bor kender jeg ikke.

Offline manniken

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 06 April , 2015, 12:25 »
Takker, jeg ser paa tabellen. Taget bliver med noget fald. Mange tak.

Offline Gok

• Bruger
« Svar #3 Dato: 06 April , 2015, 17:20 »
Jeg tror Fisker skal prøve at tage et nyt foto af tabellen, men med mere lys på. Det kræver særligt kendskab til "den slags", og hvis man ikke kan se hvad der står i tabellen, så er det håbløst for "lægfolk".