Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Lille have med højt hegn  (Læst 2049 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline LotteS

• Bruger
Lille have med højt hegn
« Dato: 04 April , 2015, 08:28 »
Hej med Jer :-)

Jeg er ny udi hønsehold og er i planlægningsfasen... Vores have er 8x10 m og vi vil gerne have 3 høns. De får hus og lukket gård, men skal gå frit i haven, når vi er hjemme. Haven er indhegnet med hæk til to sider og hegn til to sider. Begge mellem 160 og 180 cm højt. Vi bor i lejlighed, med haven lige ude foran vores vinduer.

Hvilken race skal vi vælge? Vil vil gerne have nogle høns der ud over at lægge æg også er børnevenlige og rolige. Og som ikke flyver over hækken/op i træerne...

Min veninde har Orpingtons og de er dejlige, men ret store og med dertil hørende store klatter ;-) Jeg tænker at det måske bliver lidt voldsomt i vores lille have ;-)

Hvilken race ville I vælge?
På forhånd tak for svar :-)

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Lille have med højt hegn
« Svar #1 Dato: 04 April , 2015, 08:41 »
Selvom der er hæk, så skal du ha hegn op på de sidder. Høns er gode til at finde smuthuller. Du behøver dog kun måske en halv meter, for de flyvende racer er nok ikke en mulighed for dig. Hvis du godt kan li orpington, men synes de er for store, så er dværgorpington måske et godt valg. Tror i hvert fald det er dværgracerne du skal kigge på.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Lille have med højt hegn
« Svar #2 Dato: 04 April , 2015, 21:40 »
God fornøjelse med dit kommende hønsehold, det bliver du glad for /o.

Af andre racer kan nævnes kochin, faverolles og brahma. Evt. også dværghøns, som Raizel foreslår. Der er mange der gerne vil have store æg, men mindre æg har faktisk mere næring, da blommen er større i forhold til hviden, så dværghøns kunne også være en god løsning for jer :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"