Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ræven tømte hønsehuset  (Læst 3084 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lui

• Bruger
Ræven tømte hønsehuset
« Dato: 03 April , 2015, 15:18 »
Vi kom desværre ud kun til en bunke fjer igår :'( ræven havde Været der og ryddet ud.
kun hanen lå tilbage død. Jeg var utrolig glad for dem, det var under fra i sommers der nu lagde dejlige æg.
spørgsmålet er nu. . bør jeg vente med at købe nye høns? og er det mon Evt bedre at købe kyllinger der går inde noget tid, så ræven ikke får gode ideer igen?
Jeg kan desværre kun bebrejde mig selv, jeg havde ikke lukket lågen. . .
håber i har gode ideer :)
Mvh og tak. . .
sølv sort båndet brahma hane og høne, samt en hvid, sort og flere grå nuancer brahma høner

Stor flok af gl. danske landhøns.

Offline Trines

• Passiv bruger
Sv: Ræven tømte hønsehuset
« Svar #1 Dato: 03 April , 2015, 16:23 »
åhhh din stakkel, det har jeg også prøvet og det gør virkelig ondt... *l *l *l

Så længe at du sikrer at ræven ikke får adgang til din hønsegård igen, så synes jeg du skal vælge det du helts vil høns eller kyllinger.
Ræven har nu smagt hvor godt dine høns smager, så du kan være sikker på at han vil komme forbi igen ( næsten dagligt)  for at tjekke om han igen kan få adgang, så du bør sikre gården ekstra godt, for ræven er snu og han kommer også forbi midt på dagen (det gør han her).

Når du har sikret gården, så kan bør du anskaffe lige netop de "fjer" som du har aller mest lyst til  ;)  - og så må du hellere holde lågen lukket i en laaaang periode, og kun åbne den når du er i nærheden. Det er de præmisser som jeg også har måttet acceptere at holde høns på, selvom jeg havde en idyllisk idé om at hønsene skulle gå frit i haven det meste af dagen, men det er desværre ikke realistisk når ræven bor i nærheden... :-[

Hilsen Trine
« Senest Redigeret: 03 April , 2015, 16:29 Fra Trines »
En dejlig flok havehøns i mange flotte farver og størrelser + en herlig fræk flok moskusænder.

Offline Lui

• Bruger
« Svar #2 Dato: 03 April , 2015, 18:47 »
Ja du har ret . Vi bor lige ved en skov, men det har da Været en fornøjelse at se hønsene gå frit efter to år vi har boet her:-):-)
sølv sort båndet brahma hane og høne, samt en hvid, sort og flere grå nuancer brahma høner

Stor flok af gl. danske landhøns.

Offline Nielsen86

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 03 April , 2015, 19:36 »
Det er satme øv der der  /d bor selv ret tæt på skov og ser jævnligt ræve på markerne men har kun mistet 2 store slagte haner den tid jeg boet der Og det var min egen skyld havde været ved at fange dem men jeg tror de havde luret mig det lykkedes dem at smutte fra mig.. Men en gammel skrøne siger at ræve ikke bryder sig  om lugten af han hunde tis Det skulle efeftersigende få dem til at gå uden om gården ved ikke om det passer men min lille dansk svenske dreng er nu tit med nede inspirere sig rundt ved gokkerne der bliver der da mærket af til U.g og har som sagt kun mistet de to..
Mvh kenneth.
1,5,5 tværstribet plymuoth rock (stor)
1,6,13 sort austrolorps (stor)
0,1 dejlig kone
1,0 knægt
1,0 dansk svensk gård hund
0,1 brun labrador

Offline Henrik givskud

• Bruger
« Svar #4 Dato: 03 April , 2015, 19:45 »
Lad dem kun løbe helt frit når du er hjemme og kan holde øje med dem hele tiden, og få så sat noget strømhegn med smæk i rundt om hønsegården. Det er det eneste der virker. Jeg bor op af skov og der er ræve besøg hver nat, kan jeg se i sandet uden om hønsegården, og på et eller andet tidspunkt glemmer man at få lukket ind til huset ,og så er det godt strømhegnet er der
Opdrætter af st. agerhønefarvede Orpington, New Hampshire af æglægger typen og kobberfarvet Marans. Jeg har ofte dyr til salg.
Jeg bor i dejlige Givskud, er dyrepasser og far til 1,7 med den samme vidunderlige kvinde. Og så er der en stær i kassen, igen, som man siger 😜