Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Høns holder pause med æg i april.  (Læst 1990 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Emilj547

• Passiv bruger
Høns holder pause med æg i april.
« Dato: 01 April , 2015, 18:55 »
Hej fjerkræsavlere. Jeg har i 2 måneder haft 5  lys sussex høns på 7 måneder og en lys sussex på 2 år og 3 blandede af lys sussex og isa Brown på 3 år, som har givet mig 4-5 æg i snit. Så her for 2 uger siden købte jeg 5 18 ugers Rhode Island og satte til. Første uge gik som ventet med 4-5 æg i snit, men så denne her uge lægger snittet ligepludselig på 2 æg om dagen fra, og i dag har jeg så fået 0, håber at der er nogen som kan hjælpe mig. Tak på forhånd venlig hilsen Emil.

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Høns holder pause med æg i april.
« Svar #1 Dato: 01 April , 2015, 19:09 »
Det kan evt være stress over nye beboere der er slået igennem nu eller du er måske så uheldig at der er æggespisere mellem de nye. Går de frit? For så kan de måske ha valgt at lægge deres æg udenfor.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Emilj547

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 01 April , 2015, 19:20 »
Det kan evt være stress over nye beboere der er slået igennem nu eller du er måske så uheldig at der er æggespisere mellem de nye. Går de frit? For så kan de måske ha valgt at lægge deres æg udenfor.

Nej de går ikke frit og jeg kan heller ikke nogle smadrede æg.
Min far har dog set en enkel med en skal i munden,men kun en gang.
Og før vi fik dem kunne vi tit se dem gå ind og lægge sig ,
og det har de sjældent gjort siden de er kommet til.

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #3 Dato: 01 April , 2015, 19:28 »
Så tyder det nok mest på stress over de nyankomne. Prøv at se tiden an i 1-2 uger, i mellemtiden kan du jo evt tjekke dem for utøj. Jeg tror ikke det er grunden til manglende  æg i dette tilfælde, men bare for en sikkerheds skyld.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Emilj547

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 01 April , 2015, 19:32 »
Tak for den hurtige hjælp Raziel.
Har tjekket 4 af dem uden at finde noget,men jeg tjekker lige resten imorgen.

Offline anneke

• Bruger
« Svar #5 Dato: 02 April , 2015, 02:43 »
Hvis der er en æggespiser iblandt dem finder du ikke noget tilbage i reden, de spiser det hele uden at spilde hvis de ikke blive forstyrret. Du kan lægge et æg fra køkkenet i reden. hvis det forsvinder er der noget der spiser den. Det kan så være hønsene selv eller måske rotter, kraver, skade, mm. Det lyder mærkelig at der ikke er nogle af alle dine høns der lægger æg. Lige nu er det højsæson for æg. Selv mine 5 år gamle veteraner er begyndt på det igen
mvh. Anneke
Barnevelder, moskusænder, svanegæs.

Offline Emilj547

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 02 April , 2015, 10:26 »
Hvis der er en æggespiser iblandt dem finder du ikke noget tilbage i reden, de spiser det hele uden at spilde hvis de ikke blive forstyrret. Du kan lægge et æg fra køkkenet i reden. hvis det forsvinder er der noget der spiser den. Det kan så være hønsene selv eller måske rotter, kraver, skade, mm. Det lyder mærkelig at der ikke er nogle af alle dine høns der lægger æg. Lige nu er det højsæson for æg. Selv mine 5 år gamle veteraner er begyndt på det igen

Jeg synes bare det er sjovt at jeg aldrig ser dem bare ligge i redekassen. Det gjorde de nemlig før hver gang jeg var ude og kigge efter æg.

Offline Emilj547

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 07 April , 2015, 16:23 »
Hej igen. Jeg vil bare lige spørge om de får for meget køkkenaffald, alstå de 14 høns får 1 kilo køkkenaffald om dagen, er det for meget?

Offline Emilj547

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 07 April , 2015, 22:36 »
Ingen der har et svar?

Offline john wellendorph

• Bruger
« Svar #9 Dato: 08 April , 2015, 10:13 »
Tror ikke at høns kan få for meget køkkenaffald hvis der spises op - og det i øvrigt er med varieret indhold. Mine 5 høns kan nemt spise et kg blandet køkkenaffald på en dag. Jeg havde selv for et par år siden et pludseligt æggestop (du kan sikkert finde tråden her inde) jeg tjekkede alt men fandt aldrg ud af hvad der var årsagen !! - men pt. giver de 5 høns 3- æg om dagn (orpington fra 2010 har planmæssigt lagt sig skruk og jeg skal hente daggamle kyllinger på fredag :o)
« Senest Redigeret: 09 April , 2015, 09:49 Fra john wellendorph »

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 09 April , 2015, 22:29 »
Husk at tjekke hønsene og huset for blodmider (efter mærkets frembrud med lommelygte) ☺
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling