Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Og det er ganske vist...  (Læst 22903 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: Og det er ganske vist...
« Svar #15 Dato: 26 April , 2009, 12:19 »
 <M

Hvor er det dog smukt og imødekommende formuleret. Jeg håber naboen tager imod jeres udstrakte hænder.

Selv har jeg ingen naboer, kun omkringliggende marker. Landmanden er så flink, at han undlader at sprøjte i et bælte af 10 meter fra min have - så ham er vi glade for. Her ude på landet har vi ikke oplevet noget "brok" over vores høns, de "indfødte" ser nærmere vores hønsehold som et tegn på vellykket integration  ;D

De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #16 Dato: 26 April , 2009, 12:36 »
Ja stor RESPEKT til dig og din mand, men hvor er det synd i har fået sådan naboer, et stort knus herfra  *b
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline jesper

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 26 April , 2009, 13:43 »
flot skrevet respekt
jeg bor selv i en lille landsby og har problemer med to beboer i byen , min nabo og en der bor 6 huse fra mig så jeg skal have bygget et lydisoleret hus til dem og derfor er jeg ikke begyndt at ruge og det er rigtig træls
jesper
en hønsehunds kryds

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #18 Dato: 26 April , 2009, 13:50 »
Hvad har du tænkt dig at isolere med Jesper ?
Jeg påbegynder jo "byggeri" på onsdag og har bestilt til at der skal isoleres med tykke flamingo plader og bitlumen plader i loftet.

Alle er velkomne til at bruge frit fra svaret min mand har skrevet..

MVH Lene

Offline Frk.olsen

• Passiv bruger
  • Feberramte...
« Svar #19 Dato: 26 April , 2009, 13:52 »
flot skrevet respekt
jeg bor selv i en lille landsby og har problemer med to beboer i byen , min nabo og en der bor 6 huse fra mig så jeg skal have bygget et lydisoleret hus til dem og derfor er jeg ikke begyndt at ruge og det er rigtig træls

Det kalder jeg sgu godt naboskab, Jepser, sådan at bygge et lydisoleret hus til naboerne 6 huse væk, så de ikke bliver generet af dine høns!  *g  *p *g *p *g *p *g *p
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #20 Dato: 26 April , 2009, 13:58 »
Ja vi hønsefolk har jo ikke høns for at genere andre og vil jo bare leve i fred og fordragelighed med natur, dyr og mennesker.

Tror at folk nogen gange tager det som en personlig fornærmelse at vi ikke opfører os som dem og alle andre.

MVH Lene

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 26 April , 2009, 14:26 »
Godt gået, glæder mig til at høre fortsættelsen.

Måske I ender med at dele en nyslagtet kylling eller en flot æggekage og en kold øl med udsigt til den nye, flotte hønsegård med jeres naboer. Det håber jeg...

Held og lykke!
Mvh Marianne

Offline Dorte Hee

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 26 April , 2009, 14:33 »
@ Lene - allerførst så knapper du en iskold øl op til din mand og så giver du ham et kæmpe  *b.
Mage til velformuleret, diplomatisk og "tagen pis på" Rungsted borgere (og dermed jer selv ;)) skal man da lede længe efter  <M RESPEKT  ;D Hold op jeg grinede  :D Også seriøst godt brev til naboen!
Og i nogen tilfælde og måske navnlig dette er der to ting man skal huske:
1. Man er ikke forpligtet ud over sine evner... (stakkels nabo...)
2. Der er bare nogen mennesker, der aldrig har en oplevelse der er helt god... (og det er jo synd, altid at skulle finde noget at pege fingre af)

Glæder mig at kommunen kan se det fornuftige i at I holder høns  :D Der må altså også være nogen, der har slået sig for panden over de naboer og derefter på maven af grin, af Gramses udlægning.

Rigtig god fornøjelse med det nye hønsehus  :D og hvor skønt at høre du er så fit igen, at du selv kan knokle løs  8)
Skulle du dog få brug for et grumt modtræk  ;) låner jeg gerne min Australops hane ud, han GALER i lange perioder højt og inderligt med ca. 5 min interval  ;) selv synes han, han er fantastisk  ;)

Stort knus herfra
« Senest Redigeret: 26 April , 2009, 14:35 Fra Dorte Hee »
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 26 April , 2009, 15:51 »
 <M  stor respekt for jer begge!
« Senest Redigeret: 26 April , 2009, 22:22 Fra liski »
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline jesper

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 26 April , 2009, 17:01 »
lene
jeg regner med 100mm rockwool i vægge og 150mm i loftet til beklædning loft og væg noget som kaldes troltex plus en tynd finerplade der hvor hønsene kan nå da troltex pladen er meget porås
det ligner let presset spåner
jesper
en hønsehunds kryds

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #25 Dato: 26 April , 2009, 19:35 »
Ja det er en kedelig verden vi lever, når der ikke kan tolereres andre dyr end hund og kat  >:( og nogengange heller ikke dem.

Jeg håber virkelig at I får ret og kommunen dropper klagen, og ikke giver jeres naboer ret.

Jeg synes det er fine og velformulerede breve i har "kreeret".

Held og lykke fra mig.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

hoejberg

• Gæst
« Svar #26 Dato: 26 April , 2009, 19:55 »
Jeg tager hatten af for jer. At have overskud og humor til at svare på den måde. Flot klaret.
Held og lykke.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #27 Dato: 26 April , 2009, 22:21 »
Når mit nye hønseanlæg en gang står færdigt er det min plan at invitere kommunens mand på inspektion.

@Dorte
Hvis bare jeg havde haft en australops hane kunne jeg måske forstå hende bare en lille smule men Maran kongen galer højst 3 gange om dagen. 7-10 gal pr. gang og så lige hvis der kommer en ambulance forbi.
Er der andre der oplever det ? At hanen galer ved lyden af sirener ?

Tror faktisk ikke at folkene på kommunen tager naboen alvorligt.
Kommunens mand påpegede overfor min mand at han skulle jo forholde sig neutral, men at han da HAVDE mødt damen ! *f
Desuden sagde han også at de aldrig ville forbyde os at holde høns og hane hvis vi bare opfylder de krav som kommunen har skitseret i deres folder omkring hønsehold i kommunen.  *y

Jeg er også så glad for den måde min mand har svaret på for nu kan jeg kun grine af situationen. Ellers kan jeg blive noget så ked over sure, urimelige og væmmelige folk.  :-[

Mine andre søde naboer som jo er nævnt i brevet har fået en kopi og syntes jo ikke at hønsene generer. De har også alle fået æg og været til gæstebud på coq au vin.  *l

MVH Lene

Offline Dorte Hee

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 27 April , 2009, 00:20 »
Er der andre der oplever det ? At hanen galer ved lyden af sirener ?

Hvad ligner det da også og komme farende lige op af territoriet, og sådan gi hals  ;)  ::) Man er vel mand for at fortælle hvem der bor hvor *f
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 27 April , 2009, 07:31 »
Godt gået Lene og mand !

Og godt at kommunen ikke tager sig af det, tænk hvis vi skulle havne i en Roskilde sag.  :P
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste