Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Høne uden fjer på halsen  (Læst 3109 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kejser

• Passiv bruger
Høne uden fjer på halsen
« Dato: 19 Februar , 2015, 07:01 »
Hej!
Håber I kan hjælpe.
Min ene høne har mistet sine fjer i et lille afgrænset område foran på halsen. Området er vej 1,5x2-3 cm. Altså en forholdsvist lille men ganske bar plet. Hvad kan det skyldes? Alle andre høns er fine. Nu vil nogen nok foreslå, at den bliver plukket af de andre, men det er alfahønen der er tale om (vi har ingen hane). Vi har en anden lille høne de andre er efter, de hakker hende, men det er mere som en markering. Hun mangler ingen fjer.
Nogen der kan hjælpe?

Vh Lotte

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Høne uden fjer på halsen
« Svar #1 Dato: 19 Februar , 2015, 07:25 »
Det kan sagtens være de andre der plukker hende alligevel. Der er også mange høns der plukker hanen/nipper ham lidt i halskraven, blot fordi de synes det er "hyggeligt". Måske er det det samme der sker for din alfahøne? At der bliver hyggeplukket lidt fjer ved sengetid?
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 19 Februar , 2015, 09:51 »
Jeg havde også for noget tid siden et par høns med sådan en bar plet, men det er ligesom gået i sig selv igen
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Kejser

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 19 Februar , 2015, 19:08 »
Jeg har ikke set dem "hyggeplukke" ved nattetid, men omvendt går jeg heller ikke ud og kigget på dem efter de er hoppet på pinden. Måske skulle jeg prøve det.