Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Min høne er sløj og har lagt en underlig slimet "ting" i reden. hvad er det??  (Læst 2617 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Carinathomsen

• Bruger
Hej forum.
Jeg skulle gerne have vedhæftet et billede til dette indlæg.
Er der nogen, som ved hvad det er min høne har lagt??

Hønen virker sløj og er sat i isolation med varmelampe og god mad + smertestillende.
PS det er en ældre Maranhøne, som er min bedste skruk så ville være træt af at ende ud i en aflivning :/
1,0 mand
3,0 børn (2 , 4 og 7)
0,2 hunde ( berner sennen og lab bl)
2,0 katte ( gamle staldkatte)
1,5 høns ( sort-kobber maran)

Offline Helle K.

• Administrator
Den 'tingest' din høne har lagt i dag er en ikke atypisk kreation for en ældre høne lige før æggepension. Det afstedkommer normalt ikke sygdom, så jeg tvivler på, at æggehindeafstødningen har noget med hendes sløjhed at gøre.

Jeg håber hun kommer sig - fordi man ikke lægger æg mere, kan man jo sagtens fortsætte som en god og dygtig skrukhøne
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Carinathomsen

• Bruger
Tak for hurtigt og konstruktivt svar Helle :)
Jeg vil håbe at hun kommer sig for hun udruger og passer 2 - 3 hold kyllinger om året og er simpelthen den mest stabile skruk / kyllingfører jeg nogensinde har haft :D det ville være så ærgerligt hvis den ikke kunne nyde sin pesonisttilværelse som "hyggetante"
1,0 mand
3,0 børn (2 , 4 og 7)

Offline Helle K.

• Administrator
Jeg krydser fingre  *k

Jeg håber, du har styr på præparat og dosering af smertestillende medicin, da høns kan være meget følsomme over for denne behandling
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Carinathomsen

• Bruger
Tak Helle :)
Ja, jeg skrev en sms til min dyrlæge tilknyttet mit arbejde og han svarede tilbage hvilke præparater og mængder jeg skulle dosere :) så der skulle være styr på det formelle :D
Tak igen
1,0 mand
3,0 børn (2 , 4 og 7)