Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Så kom han - ulven!  (Læst 8491 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lene Skelmose

• Gæst
Så kom han - ulven!
« Dato: 04 Februar , 2015, 18:39 »
Set løbende gennem en have jagtende en ræv. 3,3 km herfra. Yak.

Har ikke noget imod ulven - men han kunne nu godt tage og slå sig ned langt herfra!

Offline nimrod

• Passiv bruger
Sv: Så kom han - ulven!
« Svar #1 Dato: 04 Februar , 2015, 19:52 »
Jeg må indrømme at jeg ikke er pro-ulve.

Jeg tror at det kommer til at gå som med byrævene og de amerikanske prærieulve, det der med sky bliver gradbøjet - når man så dertil ligger vores traditioner med at lade småbørn sove ude i barnevogne, så tror jeg ikke det er et spørgsmål om hvis, men hvornår ...
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline pylle

• Passiv bruger
    • Kennel Engelsparkens
« Svar #2 Dato: 04 Februar , 2015, 23:15 »
Det lyder da spændende... Jeg har flere venner og bekendte i Sverige, hvor de, så at sige, bor med ulvene i baghaven.

Det har aldrig været et problem - hverken i forhold til børn, høns, hunde eller katte. Så jeg har absolut ingen problemer med ulve i Danmark :)

Dog synes jeg, at man burde overveje en form for tilskud til ulvesikret indhegning til landmænd
« Senest Redigeret: 05 Februar , 2015, 03:01 Fra pylle »
1,2 Tysk pinscher
Har Engelsk Araucana

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #3 Dato: 04 Februar , 2015, 23:47 »
Jeg undrer mig lidt over at den går så tæt på bebyggede områder med veje mm, når den kunne gå op i landet langs vestkysten, hvor den kunne leve ret uforstyrret på store arealer med kronvildtbestande. Det kan selvfølgelig også være at nogle gør det. De bliver bare ikke set. Jeg skal i hvert fald vænne mig til tanken om at der er ulve på steder hvor jeg ofte færdes.

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #4 Dato: 05 Februar , 2015, 04:57 »
hørt fra jægere at der vigtigste at have med på jagt er en spade, hvorfor mon

Offline Henrik givskud

• Bruger
« Svar #5 Dato: 05 Februar , 2015, 07:55 »
Ja hvis man er på jagt er det jo fornuftigt med en spade til at grave et hul hvis man skal træde af på naturens vejne.
Jeg er ikke hverken for eller inod ulve, men jeg følger med i dens færden i dk og resten af europa, og da der ikke er noget bevis for at den har haft aggresiv adfærd over for menesker kan jeg ikke forstå hvorfor man er bange for den eller hvorfor man vil skyde den. Jeg kan nu godt forstå at der er landmænd der er træt af at deres får forsvinder da de kun kan få erstatning for kadavere der er fundet, men det er jo egentlig lidt sjovt at ved at tage dna prøver på dræbte får og rådyr har man fundet ud af at de fleste er taget af løsgående hunde, men det skaber jo selvfølgelig ikke så mange forsider. En ulv tilbage lægger iøvrigt nemt 100 km på en nat, så jeg tror de kan være overalt.
Opdrætter af st. agerhønefarvede Orpington, New Hampshire af æglægger typen og kobberfarvet Marans. Jeg har ofte dyr til salg.
Jeg bor i dejlige Givskud, er dyrepasser og far til 1,7 med den samme vidunderlige kvinde. Og så er der en stær i kassen, igen, som man siger 😜

Offline Elvira

• Bruger
« Svar #6 Dato: 06 Februar , 2015, 18:47 »
Spændende. Jeg er fra samme område oprindelig, og familien bor der stadig. Hvis det er en ulv der er set efter en ræv. Ikke at jeg påstår du ikke tale sandt. Men her oppe har vi mange eksempler på folk der har set ulv i deres have og på veje, og taget billeder, dog har det næsten altid kun været en stor vild hund.

Ulve er meget sky, der findes mennesker i tyskland der har brugt hele livet på at studere ulve, men aldrig været heldige at se en.

Ulve er oprindelig en naturlig del af Danmark. Jeg har absolut intet problem med at de kommer igen, jeg syntes blot det er dejlig at vi igen har fået rette op på de skader vi har lavet på naturen, så naturen igen blomstre og udvikler sig.

Offline Jens S

• Passiv bruger
    • Jens Stolt photography
« Svar #7 Dato: 06 Februar , 2015, 18:54 »
Just wait and see.

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #8 Dato: 06 Februar , 2015, 19:28 »
Jeg refererer blot hvad der stod i avisen- er ikke verificeret af nogen 'styrelse' - så vidt jeg ved. Det kunne dog sagtens være sandt. Ulven stoppede op da den så et menneske og stak så af.

Offline Elvira

• Bruger
« Svar #9 Dato: 06 Februar , 2015, 19:39 »
Der var ræven heldig :) Jeg syntes det er spændende. Jeg tilbringer meget af min tid i naturen, og deler den med ræve, grævlinge, rådyr og odder, plus alt mulig andet. Min vej krydsede en dag en af de berygtede mårhunde. Det er et smukt dyr, men desværre ikke hjemmehørende.
Jeg forventer dog aldrig at støde på en ulv på en af mine ture. Hvis jeg gør er jeg sikker på den bliver mere bange for min end jeg for den.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #10 Dato: 06 Februar , 2015, 20:21 »
Der går vist lidt for meget rødhætte i de historier om ulven og hvad man er bange for.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Jens S

• Passiv bruger
    • Jens Stolt photography

Offline Ege

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 07 Februar , 2015, 19:43 »
Hvordan var det liiiige med historien "Ulven kommer......." :D /o
dværg Orpington.   div farver,  Mookee duer, Hvide koikarper, 1 Dværg Scnauzher   og 1.0 ægtefælle 0.0 børn

Offline Schliemann, Viben

• Bruger
« Svar #13 Dato: 07 Februar , 2015, 21:04 »
Nå, Nu lyder jeg ligesom min mor.... ;D

Som forhenværende hunde opdrætter igen en periode på ca. 30 år, så kan jeg fortælle, at I danmark er der kommet ulve,  ;) men at der allerede fandtes ulvehunde, ulvehunde bliver oftes forvekslet med ulve, da de ligner ulve meget, forskellen på dem er lille, men ulvehunden er opdrættet af mennesker, disse ulvehunde er i sin tid importeret fra østlandene og er ikke bange for mennesker, de er jo opdrættet.
Jeg ved, at en opdrætter tilbage i 1999, havde to af slagsen og jeg ved også at han flyttede fra sin ejendom, men "glemte" at tage sine ulvehunde med sig, en han og en tæve, han havde meget svært ved at holde dem indespærret, som årene gik, blev det til en lille flok på 5 dyr, som jeg sidst så i 2004.
http://da.wikipedia.org/wiki/Tjekkoslovakisk_ulvehund

Mvh Viben
Uva Uvam Vivendo Viria Fit ="A apple change to a grape by living with grapes"

Opdrætter af Silkehøns i gul med skæg, hvid uden skæg, stor.

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #14 Dato: 08 Februar , 2015, 15:33 »
På naturstyrelsens 'ulvekort' kan jeg se at der er fundet ulvedna både syd, øst og nord for os. Det ser ud som om vi ligger i ulvens 'korridor' når den kommer fra Tyskland. På samme site står at et ulvekobbel ( far, mor og fire hvalpe) skal bruge 200-300 km2 til fødesøgning. Et stenalder jæger-samler menneske skulle bruge 25km2  noget nær det samme som et stk ulv. Der fandtes dengang omkring 1000 mennesker i DK. I betragtning af hvor få ulvelevesteder der er, må det være et meget begrænset antal der kan leve her. Jeg synes det ville være en oplevelse at se ulven i vild natur - men det bliver nok kun få der oplever det.