Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Så er Wyandotterne flyttet ind  (Læst 4589 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helle Ludvigsen

• Passiv bruger
  • Chabo
Så er Wyandotterne flyttet ind
« Dato: 23 April , 2009, 21:46 »
Endelig kom dagen, hvor 5 store Wyandotter flyttede ind i den nye hønsegård. Det blev en hvidrandet gul, en sort, to tværstribede og en sort hane. I formiddags røg de i hundeburet og bag i bilen. Den første times tid var de i huset, hvorefter der blev åbnet til gården. Der blev nippet og skrabet og hver eneste hjørne skulle undersøges.  <O
Det er nogle meget rolige og stille høns, der stille går og klukker og hygger sig. Hanen skulle selvfølgelig træde et par af hønerne, men ikke engang det var særlig højlydt.
Til aften var der dog en smule forvirring, da hanen mente at de skulle gå til ro på halvtaget i stedet for i huset. ??? Så de blev alle båret i seng med håndkraft. Så må vi se om ikke de har forstået det til i morgen.
Glæder os nu til at sidde og kigge høns hele weekenden i det gode vejr. *o *o
Gul sorthalet Chabo
Gul sorthalet Chabo krøllet
Blå hvedefarvede Dværg Sulmtaler
Røde dværg Purhøns (Strupphüner)(Frizzles)
Hvide Moskusænder
Nova Duck Tolling Retriver
Boer geder
katte

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Sv: Så er Wyandotterne flyttet ind
« Svar #1 Dato: 23 April , 2009, 21:51 »
Tillykke med dem!! Håber ikke du har andre planer for weekenden, for du får ikke tid til andet end at hygge dig og iagttage hønsene  *p
Mvh Marianne

Offline Helle Ludvigsen

• Passiv bruger
  • Chabo
« Svar #2 Dato: 23 April , 2009, 21:56 »
Det er præsis lige det jeg skal...heeeeele weekenden ;D ;D ;D
Gul sorthalet Chabo
Hvide Moskusænder
Boer geder
katte

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #3 Dato: 23 April , 2009, 22:21 »
Sikke en stor dag! Får vi ikke nogle billeder af gård, hus og ikke mindst de nye beboere?? :)

Offline Susanna

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 27 April , 2009, 12:48 »
Hej Helle
Det lyder rigtig dejligt med dine Wyandotter. Vi er også ved at få fat i nogle store sølvrandede Wyandotter. Hvor fik du fat i voksne Wyandotter høns? Har forsøgt, men kan kun finde enten daggamle kyllinger eller rugeæg. Jeg kan se du også har en Toller - det har vi også. Hvad siger den til hønsene?

Held og lykke med dine høns og så glæder jeg mig til evt. at se nogle billeder af dine høns.

Offline Helle Ludvigsen

• Passiv bruger
  • Chabo
« Svar #5 Dato: 27 April , 2009, 21:57 »
Hej Susanna
Jeg ar købt høns i Havdrup hos Vagner Kjeldsen, men du skal skynde dig. Han sagde at inden 1. maj ville alle voksne høns være solgt. Jeg sender dig han tlf. nr i en privat beskes.
Tolleren skal jo som sædvanlig være med i alt hvad der foregår, også hvad angår hønsene. Vi har lavet en lille lure lem som vores datter på 2½ kan åbne og kigge ind i hønsehuset når de er derinde. Den har Tolleren også fundet ud af. Så står de der og snakker med hønsene.
Hun har også flere gange bare ligget lige udenfor hegnet og gloet på høns. Et enkelt VUF er det da også blevet til, men hønsene gad ikke reagere på det, så det er ikke sjov mere.
Vores Toller kan stort set omgåes alle dyr hun har mødt lige fra kaninen der løber i snor i haven til køer.
Vi har ikke store husdyr selv, men var på ferie på en gård. Så der har hun mødt heste, grise, køer, får, geder, strudse m.m. Hun er altid forsigtig i starten men nysgerrigheden sejrer hver gang. *f
Gul sorthalet Chabo
Hvide Moskusænder
Boer geder
katte