Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Haner som galer i mørke  (Læst 4071 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline anneke

  • Bruger
  • Indlæg: 293
Haner som galer i mørke
« Dato: 30 December , 2014, 11:27 »
Nogle har problemer med haner som galer alt for tidligt selv om deres hus er mørkelagt. Jeg fandt en god råd i Welsumer facebookgruppe i Holland som jeg mener kunne virke.

Når hanen galer står den op og strækker sig. Hvis man flytter sovepinden til et sted hvor den ikke kan strække sig kan den ikke rigtig gale. Den går ikke ned af pinden i mørke så den må vente med galeriet til det bliver lyst. Ved ikke om det virker men jeg synes at det lyder som en mulighed.
Jeg bor på landet så jeg afprøver det ikke. Her må de gale lige så meget som de vil.
mvh. Anneke
Barnevelder, moskusænder, svanegæs.

Offline Lone

  • Bruger
  • Indlæg: 683
Sv: Haner som galer i mørke
« Svar #1 Dato: 30 December , 2014, 14:02 »
Her galer hanerne, så snart de ser, vi tænder lys inde i vores hus. Eller når kæderne på naboens flagstang tænder automatisk.
Eller hvis de forstyrres af 'Nogen', der lusker rundt om deres hus.
Således kan haner, der galer om natten være en god grund til at være opmærksom på evt. rotter eller rovdyr  :police:
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Haner som galer i mørke
« Svar #2 Dato: 30 December , 2014, 16:31 »
Nogle har problemer med haner som galer alt for tidligt selv om deres hus er mørkelagt. Jeg fandt en god råd i Welsumer facebookgruppe i Holland som jeg mener kunne virke.

Når hanen galer står den op og strækker sig. Hvis man flytter sovepinden til et sted hvor den ikke kan strække sig kan den ikke rigtig gale. Den går ikke ned af pinden i mørke så den må vente med galeriet til det bliver lyst. Ved ikke om det virker men jeg synes at det lyder som en mulighed.
Jeg bor på landet så jeg afprøver det ikke. Her må de gale lige så meget som de vil.

Den skal nok finde ud af at snyde dig.Den kan vel strække halsen ud i vandret stilling ? Held og lykke men jeg tror hanen vinder over dig .
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline anneke

  • Bruger
  • Indlæg: 293
Sv: Haner som galer i mørke
« Svar #3 Dato: 30 December , 2014, 18:37 »
Sikke nogle "positive" kommentarer, tak. Ville bare give en mulighed videre til dem som har galeproblemer. Og det er åbenbart ikke jer. Jeg har aldrig set en hane der galer vandret.

Man kan da gøre et forsøg. I sted for at flytte pind kan man måske også skrue noget over pinden. alt afhængig af hvordan huset ser ud.
mvh. Anneke
Barnevelder, moskusænder, svanegæs.

Offline walter

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 520
Sv: Haner som galer i mørke
« Svar #4 Dato: 31 December , 2014, 11:17 »
Hej Anneke
Tak for sidst ved LU. og tak for oplysningen om haner der galer når
 de ikke skal
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Pia Hansson

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 44
Sv: Haner som galer i mørke
« Svar #5 Dato: 02 Januar , 2015, 19:14 »
Mine haner galer fra ca. kl. 4.30, var noget bekymret i starten og tænkte på mange mulige måder at afhjælpe det på. Men inden jeg begyndte at gøre en masse snakkede jeg med naboerne om det, de svarede allesammen (lyder så voldsomt har kun en nabo og en genbo) at det var dejligt med nogle dyr omkring sig, for vi bor jo trådsalt i en lille landsby. Så jeg har besluttet at sætte evt projekter i stå, til den dag naboen siger til. Men tak for tippet, nu ved jeg hvad jeg skal afprøve først.
Den lykkelige ejer af en blandet havehønseflok.