Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hvornår...  (Læst 2777 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline morildvej320

• Passiv bruger
hvornår...
« Dato: 23 April , 2009, 18:19 »
planen er jeg jeg skal ud og hente vores nye høns på tirsdag, nu er det store spørgsmål, hvornår kan man lukke dem ud i hønsegården, og kan de selv finde ind i hønsehuset igen ::)
hilsen
michael

lykkelige ejer af
1.0 maine coon
0.1 norsk skovkat 130L saltvandsakvarium med div.levende skabninger 0.2 skånske blomstehøns og 0.4 hellevadhøns og 0.3 danske landhøns

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
Sv: hvornår...
« Svar #1 Dato: 23 April , 2009, 18:56 »
Hvor skal du hente dine høns?
Er det fra en privat hvor de har gået i hønsegård? Eller er det industrihøns?

Har de gået i gård før, gør vi altid det, at vi sætter dem ind i hønsehuset. Så kan de lige se sig omkring der og så finder de som regel altid ud i gården. Når de så bliver sengetid, skal de nok have en hjælpende hånd til at komme ind, men efter nogle gange kan de selv finde vejen  :D

Offline Helle

• Passiv bruger
  • 1,10 lys columbiafarvede dværg sussex
« Svar #2 Dato: 23 April , 2009, 19:40 »
Min anbefaling vil være første dag i huset og adgang til gården næste dag. Det er lidt lige som med katte, - så ved de hvor de hører til :)
Helle
Begejstret ejer af gode ægproducenter :-)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 23 April , 2009, 20:29 »
Jeg hentede hane og to nye høns i påskeferien. De blev sat i hønsegården om eftermiddagen, men jeg lukkede ud til haven, hvor mine andre høns og kyllinger gik.
Næste dag lukkede jeg dem ud af hønsegården ved 9-tiden, hvor vi selv gik i haven og satte drivhus op. En af de gamle høner påtog sig hvervet som turist-guide, og viste dem rundt.
De første tre aftener skulle de have hjælp til at komme ind i hønsehuset, men de fandt selv ind i hønsegården - selvfølgelig var de meget overvåget, for at der ikke skulle gå noget galt.
Nu ca. 2 uger senere tænker man ikke over at der er nye i flokken, de går allesammen og hygger sig i haven.
 *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline morildvej320

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 24 April , 2009, 07:01 »
jeg takker får hjælpen, ville jo være dumt at gøre noget forkert :)
hilsen
michael

lykkelige ejer af
1.0 maine coon
0.1 norsk skovkat 130L saltvandsakvarium med div.levende skabninger 0.2 skånske blomstehøns og 0.4 hellevadhøns og 0.3 danske landhøns