De spørgsmål vi havde inden vi begyndte i foråret var blandt andet:
Hvilken race er bedst til vores behov..? Endte med wyandotter i stor

Flyver de meget? En enkelt gjorde..
Skal man strække vingerne på dem..? Vi gjorde på en.. Men gjorde det forkert så hun fløj som en drøm

Skal vi sætte en form for varme ind til dem om vinteren? Nej.. Men har lyst til at strikke små sokker til dem

Hvordan fungere en høne mor..? Altså en kunstig en.. En kasse i en kasse med en varmelampe og låg i..
Hvornår skal vi fjerne varmelampen fra kyllingerne..? Lidt tidligere.. De var i fuld fjer inden jeg nænnede at fjerne varmelampen..
Fryser de sådan nogle kyllinger..? Nej de havde det skønt..
Spiser de for lidt..?
Spiser de for meget?
Er det den rigtigt hane vi har beholdt ( resten haner gik i en hønsegård lidt væk til opfedning, og nej det var den forkerte hane vi havde gemt, der var meget uro i flokken og høns flygtede og haner flygtede, fangede den hane der flygtede ind til hønsene og lod ham blive, det gav ro i flokken = ingen flygtende høns eller haner

)
Hvor højt skal hegnet være? Vi har det på 120, i moduler på 2 * 1.2 m så hønse gården kan flyttes efter grønt græs.. Skønt her om vinteren.
Hvornår lægger de æg? Når de er i god foderstand og gamle nok.. vores er fra april de lagde det første æg ca. oktober og lægger nu ca 6-7 om dagen.. 8 høns
Skal der rævesikres..? Vi har ikke gjort det endnu.. Og har haft ræv i skralde spanden 4 gange men ikke i hønsegården. Heldigt..
Kan høns holde rent under nyplantede træer..? Det vides ikke finder vi ud af til efteråret..
Kan vi bruge alt det møg de aflevere..? Indtil videre ja..
Lægger de sig skruk nemt.? Aner det ikke endnu
Hvilke sygdomme kan de blive ramt af? Mange forskellige..
Hvad er behandlinger for forskellige sygdomme.? Mange forskellige
Hvordan klarer vi pasning af dem hvis vi er på ferie? Spørger venner, kollegaer og familie

Har indtil videre fået dem passet uden problemer..
Kan de få det for varmt om sommeren..? Tja.. Ikke nok til jeg må installere aircon i udhuset

Hvordan vil vores hund tage det.? Som en vældig vældig nysgerrig hund. Venter stadig på hun får et hak over næsen.
Kan vi slagte dem selv? Ja.. Min kæreste står for afhugning af hoved og så kan vi være fælles om resten..
Kan vi selv spise hjemme slagtede kyllinger? Yep.. Hans i asparges, hanse kødssuppe eller coq au vin mums... Men næste gang vi slagter bliver de parteret i stedet for kun halveret.
Hvad er det der hvides gummi noget i ægget? Højst sandsynligt en æggestreng.
Hvad er de røde pletter i ægget? Jeg tænker på det som blå mærker..

Tror der er mange flere spørgsmål der gemmer sig.. og der kommer flere til.. især når jeg skal til at lave flytbar hønsehus.. eller når vi skal prøve at ruge kyllinger ud.. hvis hønsene gider skrukke.. :-)