Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Udlån?  (Læst 3051 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Alice

• Bruger
Sv: Udlån?
« Svar #15 Dato: 17 November , 2014, 17:42 »
Jeg har læst, at en høne skal gå ca. 4 uger med en ny hane, før man kan være sikker på, at han er far til kyllingerne.
En morsom oplysning: En høne kan bestemme, at en hane ikke skal være far til hendes kyllinger ved at udstøde hans sæd umiddelbart efter parringen.
Hønen opbevarer til gengæld sæd et godt stykke tid, derfor "karenstiden".

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #16 Dato: 17 November , 2014, 19:29 »
Tufter skal EA ikke have og top skal de have. Så til seriøs EA avl er den nok ikke den bedste til, da det nok heller ikke vides om den er ægte
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
« Svar #17 Dato: 18 November , 2014, 07:51 »
Hun er bestemt ikke korrekt, men vildt charmerende, og når nu de andre med samme type synes det samme, var det jo noget at overveje. Tak for alle svarene!

Jeg kan så regne ud, at det skal være et udlån af flere måneders varighed, hvis projektet skal lykkes  :o

Min flok er lidt for stor, og det er snart slagtetid. Den ene lille hybrid ryger i gryden- hun er ikke særligt behagelig af sind, hakkede kyllingerne som den eneste i flokken og har ikke lagt æg det seneste halve år. Når hun er væk, vil Silden højst sandsynligt rykke op og blive nr. 2 i flokken lige under førerhønen... Skal hun så starte forfra i hakkeordenen  efter at have været væk?
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Alice

• Bruger
« Svar #18 Dato: 18 November , 2014, 09:48 »
Ja, passer man ikke sin plads i hierarkiet, må man starte forfra. Det kan være ret svært for en høne at komme tilbage efter tid med kyllinger.

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 18 November , 2014, 10:04 »
Så kommer hun ikke afsted- hvis jeg dog bare havde haft to, der kunne følges ad....

Jeg krydser fingre for at det lykkes med de 1,2 for de andre så. Måske kan jeg få lov at købe kyllinger eller rugeæg i løbet af næste år *k
www.DFfR.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #20 Dato: 18 November , 2014, 10:16 »
Hvad går projetet ud på? 1,2 kan man sagtens arbejde med. Faktisk er det næsten kun en fordel hvis målet er renavl at der kun bruges få dyr.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 18 November , 2014, 10:53 »
Vi er storfans af disse høns i tre forskellige familier og alle vil gerne have flere af samme slags. Vi er to her vestpå med hver vores høne og en østpå med 1,1... Jeg håber bare på det bedste men sender ikke min Sild afsted. Lige nu er jeg godt træt af mit forhold til de enkelte, men lysten til flere af slagsen skal ikke byde på SÅ meget stress for den originale- jeg ville ikke have samvittighed til det.

Det virker måske kunstigt for jer med mange høns, men når man helt har måttet undvære høns helt i mange år og så endeligt får igen, er de altså noget helt særligt. Her er de jo en broget forsamling med flere racer og nogle krydsninger- ikke to er ens pga farvevarieteterne inden for samme race og de har bare så meget personlighed alle sammen. Måske lærer jeg at distancere mere i løbet af nogle år. Kun 2 ud af 5 hønekyllinger fra i år har fået navne pt.....

Drømmen om at flytte udenfor byen er ikke blevet mindre  :angel:
www.DFfR.dk

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #22 Dato: 18 November , 2014, 10:56 »
Jeg forstår skam godt din beslutning. Er man i tvivl...så lad være
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #23 Dato: 18 November , 2014, 11:20 »
Hvorfor får I ikke bare sendt rugeæg udefra? Jeg fik sendt fra Sjælland af engelsk araucana i foråret, og det gik fint.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #24 Dato: 18 November , 2014, 16:01 »
@Charlotte - jeg har lige talt med en af mine hønsevenner, og fandt ud af, at det er der, Silden skal bo midlertidigt. Hvis du bestemmer dig for, at hun må rejse, så kan jeg i hvert fald garantere, at dine bekymringer i dit første indlæg i denne tråd om, hvordan hun vil få det, er ganske unødige. I den hønsehave har man det som blommen i et æg og bliver passet efter alle kunstens regler
« Senest Redigeret: 18 November , 2014, 16:03 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 19 November , 2014, 08:44 »
Tak Helle! :) Men hun er jo ligeså kvik og fintfølende som dværgmaranerne, og jeg er stadig usikker mht stress over den flytten frem og tilbage mellem egen og fremmed flok...

Jeg kender jo ikke sælgeren personligt, men har da hele tiden haft en god fornemmelse af hans syn på hønsevelfærd  /o Han ville nok heller ikke sende sin egen høne hen til nogen ikkeomhyggelige folk.

Der er altså overhovedet ingen pres ang. det lille projekt- kun et forslag/ en forespørgsel og lyst til flere af disse særlige høns... Det er bare mig med min lille flok, der som nystartet amatør er så pylret  <G
www.DFfR.dk

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 23 November , 2014, 11:14 »
Suuk... vi har nu modtaget en officiel klage over hanegal. Det var da også voldsomt en overgang med de to unghaner, men de er begge blevet til mad nu. Træls at de, der bor bag os, ikke bare kommer direkte. Fanø er allerede intenationalt kendt for haneproblemer/emsige naboer...
www.DFfR.dk