Jamen, denne dag altså...jeg kan slet ikke beskrive hvor stor en dag det er!!!!

I dag er hønsegården blevet indviget! Den er endnu ikke helt færdig, men den kan bruges nu, og hvor var det bare STORT at lukke de skønne kyllinger ud i en kæmpe ny hønsegård på næsten 40m2!!!
Min svoger og mand startede med at grave huller i fredags, støbte i går, og satte net på i dag! Senere på sommeren, er planen så at bygge et stort hønsehus på omkring 8 m2, sætte det øverste net på, samt sætte gennemsigtige trapezplader på 2/3 af gården

Her er nogle billeder af forløbet

Min 1-årige, som nyder at sidde og kikke på kyllingerne. Her i deres ydmyge lille løbegård, som de har haft stor glæde af inden den nye gård kom op

Min mand og svoger, som knokler for at lille mig kan få en hønsegård til de høns jeg har længtes sådan efter. Tænk at være så velsignet at have mennesker i sit liv, som vil bruge så meget tid og mange kræfter kun for at gøre mig glad!

Her er pælene sat i hullerne, og står måske knapt så sirligt, men inden længe kommer cementen i hullerne, så de kan stå bare en smule mere lige!

Vatterpasset tages i brug:

Så står de fint og lige, og cementen skal størkne:

I dagvar jeg så ude og sprede hø i hele gården, så der er noget at lave for hønsene! (Nøj, at se dem skrabe og rode! En af dem fandt en orm, og alle spænede rundt!

) Imens var det nederste net ved at blive sat på:

Så er nettet sat fast hele vejen rundt, og svogeren er ved at lave den midlertidige låge færdig, så jeg kan komme ind og ud, uden at hønsene gør det samme:

Mine 2 niecer, min nevø og min yngste hyggede sig SÅ meget derinde, inden mændene var helt færdige:

En lille kylling, som gerne vil ud!

HØ-KAMP!

Kyllinger, som ikke helt forstår alt virakken omkring dem!

Men jeg er sikker på at de bliver glade for den meget udendørs plads, samt det ekstra hønsehus, indtil der bliver bygget et nyt!

SÅ kom det store øjeblik, hvor de får lov at komme ud for første gang:

Skøøønt, og så havde jeg naturligvis bestilt solskin, her på denne fantastiske dag!