Jeg lader aldrig mere min skruk ruge i flokken,, jeg har haft 8 små nyklækkede kyllinger, der løb rundt med skindet nede om knæene fordi de var kommet til at løbe forkert... aldrig igen...
Hos mig må de gerne ruge i hønsehuset, men i et bur/rum for sig selv,,, ellers får de lov at ligge på ingenting, til jeg har kyllinger i rugemaskinen, og så udleverer jeg kyllinger, når jeg har flyttet dem... på den måde mister de ikke deres rettigheder i flokken. Jeg gider ikke ha andre æg i reden, så jeg henter de æg der evt er lagt. Når de udklækkede kyllinger er tre-fire dage gamle så mor og børn kender hinanden, får de lov at gå ud i flokken, og det fungerer fint, der er ingen der løber forkert.
Du behøver ingen varmelampe, men ikke for mange på denne årstid.
Jeg har lige haft en snydehøne, der lige havde lagt sig skruk i kyllingerummet,,, og jeg tænkte du kan tro nej, så jeg samlede æg ind , og så lå hun i nogle dage på ingenting, og jeg tænkte så lader hun ikke de andre lægge æg i hendes rede... hun er en meget erfaren høne, og en super kyllingefører, men jeg syntes det var for sent...
ja ja d. 23 sep. kom hun så lige spadserende rundt i buret, med 6 kyllinger

hun er en bisse, men hun er den bedste bedste bedste kyllingemor. Jeg skal jo heller ikke bestemme alt ..