Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hvem hat atget hønsene?  (Læst 6025 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lp

• Passiv bruger
hvem hat atget hønsene?
« Dato: 19 April , 2009, 16:13 »
Hej alle
Det er med sorg at jeg skriver dette. i går fik jeg nogle Mille fleur 5 stk med hjem. I dag er to væk. Den ene havde lidt blod på sig, den anden ikke. De gik i  indhegning, med hunde på den ene side. den var ikke overdækket. Hundene kan ikke få fat i dem - men det kan katten eller rovfuglen? Katten har dog gået derinde og virkede ligeglad. Hvem mon har taget dem, i løbet af den sidste time.
Er der nogen her i Østjylland der har nogle Mille Fleur til at supplere med?
mille fleur, 2 skotsk terriers, 3 chinese crested, 1 kat, 1 gulkindet amazonpapegøje

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: hvem hat atget hønsene?
« Svar #1 Dato: 19 April , 2009, 16:31 »
Jeg har et par gange mistet høns ud i den blå luft uden af spor af nogen art. Jeg tror det har været en rovfugl. Her er lige et trøstekram til dig  *t
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lp

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 19 April , 2009, 16:45 »
Hej

Det jeg ikke kan forstå er at begge høns lå der, og jeg ikke har hørt noget.Tak for krammet, jeg er virkelig ked af det, så jeg må finde nogen der sælger Mille fleur
mille fleur, 2 skotsk terriers, 3 chinese crested, 1 kat, 1 gulkindet amazonpapegøje

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 19 April , 2009, 16:54 »
OK, så de var ikke forsvundet! Hmmm, måske en mår? Jeg er ret sikker på at det ikke har været katten, men du kender selvfølgelig din kat bedst. Mine katte rører ikke hønsene selvom mine høns går frit i haven. Dvs. Talos troede forleden at en kylling kunne udgøre en nem og ufarlig lille snack. Tre rasende skrukker overbeviste ham om noget andet   *g
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lp

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 19 April , 2009, 17:08 »
Hej
ser man en mår om dagen? sidst jeg havde hønsehold var det orpingtoner, og da tog måren en stor del, men det er flere år siden, disse høns har gået her fra i går og har været inde i nat - jeg forstår det ikke. Min mand og jeg må revidere vores tanke om at lade dem gå frit i haven. Han er ved at bygge et lille hønsehus som vi så må bygge til en indhegnet hønsegård til. Sig endelig til hvis du kender nogen der har min lille race.Tak for din interesse

suham

• Gæst
« Svar #5 Dato: 21 April , 2009, 19:28 »
Læste engang, at hvis det er en ræv som har taget hønen, så ligger hovedet inden for 100 meter fra hønsehuset. Det har jeg og især mine høns efterfølgende oplevet 2 gange.
Dertil kommer, at der ligger en tømt hovedepude i umiddelbart nærhed af hønsehuset.

Offline camilla_cf

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 23 April , 2009, 10:19 »
Hej
I nat mistede jag alle mine høns ... jag havde glemt at lukke for døren til hønsgården ØV :'(
De fleste fandt jeg liggende ilde tilredt i haven og kun en var helt væk.
Som min datter siger "de er gået helt istykker" :-\
En havde fået bidt hovedet af. Vi tror det er en ræv, da fjerogblodsporene leder væk fra haven mod en skråning.

mvh Camilla

Offline Lp

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 23 April , 2009, 10:30 »
Hej Camilla.

Jeg føler med dig, det er forfærdeligt at miste høns - og så alle sammen. Meningsløst er ordet når hønsene bare ligger der - døde.
Håber du får nogle nye hurtigt.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #8 Dato: 23 April , 2009, 10:44 »
Så er det man ville ønske, man kunne spole tiden tilbage, og huske at lukke den dør  *t
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #9 Dato: 23 April , 2009, 11:23 »
Det må være FRYGTELIGT at komme ud til :( Føler med jer begge *t

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
« Svar #10 Dato: 23 April , 2009, 16:39 »
Hej Lp

Det kunne lyse som om det er en duehøg der har været forbi, den er nok blevet forstyret eller vil den have spist en af dem på stedet.

Det er alt sørgeligt at miste sine dyr, især på den måde.

prøv at kontakte specialklubben for Fodbefjeretdværg   http://www.fodbefjerededvaerge.dk/ det kan være de kan hjælpe dig med af få lidt dyr.

Tommy

Offline lis nielsen

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 23 April , 2009, 16:44 »
hvis både hovedet og kroppen ligger tilbage er det højst sansynligt måren der har været på spil, ræven ville tage kroppen med, mens måren bare drikker blodet i de fleste tilfælde....